محفل دستار بندي ده تن از حافظان قرانكريم در ولسوالي اندخوی ولايت فاریاب داير شد

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۱:۴۱
محفل دستار بندي ده تن از حافظان قرانكريم در ولسوالي اندخوی ولايت فاریاب داير شد

۲۷ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
محفل فراغت دها تن از حافظان نوجوانان قران کریم که  در دارالعلوم و دارالحفاظ عمري أموزش ديده بودند در حضور داشت مولوی عطالله عمری وزير زراعت و شماری از مسوولان امارتی ولايت‌های فارياب، جوزجان، سرپل، كندز و بلخ  داير گردید.  
در اين محفل مولوی عطالله عمری وزير زراعت، آبیاری و مالداری  كه بنيانگزار اين دارالعلوم ميباشد هدف أز ایجاد دارالعلوم را آموزش جوانان دختر و پسر عنوان کرده افزود"جوانان، نوجوانان و اطفال مي‌توانند در این دارالعلوم  درس بخوانند و از خانواده‌ها می‌خواهم كه اولادهای خود را به  جهت فراگیری علوم دینی به اینجا بیاورند".
 در همین حال مولوی عطاءالله عمری با اظهار شکر گزاری امنیت موجود فرصت مناسب جهت فراگیری علم و دانش دانسته علاوه کرد" خواست ما این است که جوانان اندخوی و فارياب بتوانند در این مکان  بياموزند و  سطح علمی شان بلند برود و اميد است که  دوره حديث  را نیز در این دارالعلوم شروع كنيم و آن را  پیشرفت بدهیم".
در همین حال مفتی عبدالغفوربخاری رئيس تهیه و تداركات وزارت زراعت نيز  در این برنامه سخنراني نمود گفت" هر چيز که  انسان را به الله نزديك كند عزت پیدا مي‌كند اين مجلس هم تعلق با قرآن دارد، نزديك شدن به قرآن قدر مي‌دهد، قرآن مردم را به رهنمايي و روشنايي رهنمايي ميكند.
این دارالعلوم از سوی مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به منظور فراهم سازی زمین آموزش علوم دینی برای باشنده گان ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب در آن ولسوالی ساخته شده است.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۹
Background image

جلسه بررسی آماده ‌گی‌ها برای برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی برگزار شد

۱۰ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
جلسه بررسی آماده‌گی‌‌ها برای برگزاری میله دهقان و  نمایشگاه  بهاری محصولات زراعتی سال ۱۴۰۳ تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت برگزار شد. 
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۸
Background image

نظارت از جریان آماده‌گی‌های جهت برگزاری میله دهقان و نمایشگاه محصولات زراعتی

۱۰ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از جریان آمادگی‌های  جهت برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی در  بادام‌باغ کابل و میله دهقان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۹:۳۳
Background image

تاکید معین زراعت و مالداری به فراهم سازی کشت بدیل برای دهقانان 

۱۰ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دیدار با مسوولان دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد "یو ان او دی سی"  از به. . .

BACK TO NEWS