۳۷۰ باغچه خانه‌گی در دایکندی احداث می‌شود

content_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۰ - ۱۲:۵۲
۳۷۰ باغچه خانه‌گی در دایکندی احداث می‌شود

۲۰  جوزا ۱۴۰۰
وسایل و مواد احداث باغچه‌های خانه‌گی از سوی ریاست زراعت ولایت دایکندی طی مراسمی به ۳۷۰ خانم بی‌بضاعت و بیوه توزیع شد.
هزینه این پروژه که شامل ۱۲ قلم وسیله و تخم سبزیجات می‌شود، یک میلیون و چهارصد و چهل‌‌وهفت هزار افغانی است. این پروژه در شهر نیلی و ولسوالی‌های کیتی، پاتو، اشترلی و سنگ‌تخت تطبیق می‌شود.
این باغچه‌ها به هدف ترویج سبزیجات، افزایش در‌آمد خانم‌های بی‌بضاعت، جلوگیری از سوء‌تغذی و تأمین امنیت غذایی توزیع می‌شود.
در برنامه‌ای که به منظور توزیع این باغچه‌ها برگزار شده بود، فاطمه اکبری، معاون اجتماعی و اقتصادی ولایت دایکندی، ضمن تأکید بر اهمیت توزیع باغچه‌های خانه‌گی در تأمین امنیت غذایی، خواستار کمک‌های بیش‌تر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به خانم‌های بی‌بضاعت دایکندی در بخش زراعت و مالداری شد.
غیرت جواهری، عضو شورای ولایتی دایکندی، نیز ضمن مؤثر خواندن توزیع باغچه‌های خانه‌گی، از وزارت زراعت و مؤسسات همکار خواست تا به مسأله خشک‌سالی در این ولایت توجه کنند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS