کار ساخت کشمش‌خانه‌های جدید در هرات حدود ۶۰ درصد پیش رفته است

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۵/۲۰ - ۱۶:۵
کار ساخت کشمش‌خانه‌های جدید در هرات حدود ۶۰ درصد پیش رفته است
۲۰ اسد ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات، می‌گوید که کار ساخت بیش از یک‌هزار کشمش‌خانه‌ی جدید که از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی آغاز شده بود، نزدیک به ۶۰ درصد به پیش رفته است.
عبدالصبور رحمانی رییس زراعت هرات، می‌گوید هر گاه هزینه ساخت این کشمش‌خانه‌ها در موقع به دست‌رس قرار گیرد، تا ۲۰ روز دیگر کار تمامی ساخت این کشمش‌خانه‌ها به پایان می‌رسد. آقای رحمانی افزود: «از یک‌هزار و ۲۷ کشمش‌خانه‌ای که در هرات درحال ساخت می‌باشد، حدود ۶۰ درصد کار ساخت‌شان به پیش رفته است. البته تعدادی تکمیل شده و تعدادی هم هست که ۱۰ تا ۱۵ درصد کارش به پیش رفته است.»
رییس زراعت هرات تاکید کرد که کار ساخت ذخیره‌گاه‌های پیاز نیز تا ۴۵ درصد و کار ذخیره‌خانه‌های کچالو تا ۴۰ درصد به پیش رفته است.
آقای رحمانی افزود که زمان تکمیل این پروژه‌های جدید زراعتی به تامین هزینه‌ی مالی آن از سوی دولت ارتباط دارد و هر گاه دولت بتواند به زودترین فرصت این هزینه را در اختیار آنان قرار دهد، تا ۲۰ روز دیگر کار ساخت تمامی این پروژه‌ها به پایان می‌رسد.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، با راه‌‌اندازی برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ی کرونا در بهار امسال، کار ساخت یک‌هزار و ۲۷ کشمش‌خانه، ۴۲۰ ذخیره‌گاه پیاز و پنج ذخیره‌گاه کچالو را در ولایت هرات آغاز کرد. وزارت زراعت برای اجرای این پروژه‌های جدید زراعتی، ۵۷۱ میلیون و ۳۹۵هزار و ۴۰ افغانی در نظر گرفته است. در اجرای این پروژه‌ها، ۱۰ درصد خود مستفیدشونده‌گان پروژه‌‌ها نیز سهم می‌گیرند.
هدف از راه‌‌اندازی پروژه‌های جدید در سراسر کشور، جلوگیری از فاسد شدن محصولات زراعتی به‌دنبال ممنوعیت صادرات و واردات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و هم‌چنین ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور می‌باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS