کار تطبیق ۸۲۰ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در ولایت بلخ آغاز شد

user-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۲/۲۴ - ۲۲:۴
کار تطبیق ۸۲۰ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در ولایت بلخ آغاز شد


۲۴ ثور ۱۳۹۹
کار عملی‌سازی ۸۲۰ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی به ارزش مجموعی ۴۰۵ میلیون افغانی در ولایت بلخ، امروز در سفر عبدالهادی ارغندیوال سرپرست وزارت مالیه و حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت به آن ولایت رسماً آغاز شد.
در مراسم افتتاح کار این پروژه‌ها، محمداسحاق رهگذر والی ولایت بلخ، سفیر کبیر کشور‌ ازبیکستان، رییس شورای ولایتی بلخ و شماری دیگر از مسوولان این ولایت حضور داشتند.
قرار است که وزارت زراعت در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی، در ولایت بلخ ۲۰۰  کشمش‌خانه، ۴۰۰ ذخیره‌خانه‌ی پیاز، ۱۰۰ ذخیره‌خانه‌ی کچالو، ۲۰ سردخانه‌ی صفر انرژی سارک برای ذخیره میوه بسازد. هم‌چنان در قالب این طرح ۱۰۰ دستگاه خشک‌کننده‌ی سبزی و میوه که با انرژی آفتابی کار می‌کند، به دهقانان و باغداران توزیع می‌شود.
طرح مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ی کرونا، توسط وزارت زراعت تهیه و توسط محمداشرف غنی رییس جمهور و شورای عالی اقتصادی منظور شد. 
این طرح، به اساس نیازهای دهقانان و باغداران، به آنان زیربناهای زراعتی می‌سازد. دهقانان و باغداران تنها ۱۰ درصد هزینه‌ی ساخت این زیربناها را می‌پردازند و ۹۰ درصد دیگر این هزینه را وزارت زراعت می‌پردازد.
در چارچوب این برنامه، وزارت زراعت هزاران کشمش‌خانه، هزاران ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو، صدها سردخانه‌ی صفرانرژی سارک برای نگهداری میوه را برای باغداران و دهقانان در ولایت‌های مختلف می‌سازد. هم‌چنان بر اساس این برنامه، یک هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه نیز به دهقانان و باغداران توزیع می‌گردد.
این طرح تا پایان سال روان مالی به طور کامل عملی می‌شود و در مدت اجرا و بعد از آن، برای هزاران تن زمینه‌ی کار فراهم می‌کند. 
پیش از این، عملی‌سازی طرح مدیریت محصولات زراعتی در اکثر ولایت‌های کشور آغاز شده بود.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS