وب‌سایت وزارت زراعت در میان وب‌سایت‌های دولتی اول شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۹/۱۱ - ۱۷:۱۹
وب‌سایت وزارت زراعت در میان وب‌سایت‌های دولتی اول شد


۱۱ قوس ۱۳۹۹
کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات، با ارایه‌ی گزارشی از ارزیابی ۴۴ وب‌سایت مربوط به وزارت‌خانه‌ها و اداره‌‌های مستقل، اعلام کرد که در میان این وب‌سایت‌ها، وب‌سایت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در جایگاه نخست قرار گرفته است.
کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات در گفتمان "دست‌رسی به اطلاعات دستاوردها، چالش‌ها و فرصت‌ها" با حضور رهبری و اعضای این کمیسیون، مسوولان مراجع اطلاع‌رسانی ادارات دولتی در کابل، دیده‌بان شفافیت، کمیته مصونیت خبرنگاران و نهادهای جامعه مدنی برگزار شده بود، با ارایه‌ی گزارش تحلیلی نظارت از وب‌سایت ۴۴ اداره دولتی و مستقل، گفت که وب‌سایت وزارت زراعت با در نظر داشتن ۴۴ شاخص پیش‌بینی شده در قانون دست‌رسی به اطلاعات، با دریافت ۹۹.۹۷ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفته است.
زهرا موسوی از کمیشنران کمیسیون مستقل دست‌رسی به اطلاعات، در این گفتمان، گفت که این گزارش در برگیرنده‌ی نظارت از تطبیق ماده پانزدهم قانون دست‌رسی به اطلاعات به منظور تامین و تقویت دست‌رسی به اطلاعات، حصول اطمینان از شفافیت و تقویت فرهنگ اطلاع‌رسانی، پاسخ‌گو ساختن ادارات به ارایه‌ی اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های دست‌رسی به اطلاعات می‌باشد. خانم موسوی افزود که مطابق به یافته‌های این گزارش، وب‌سایت‌های ادارات به سه دسته‌ عالی، متوسط و ضعیف تقسیم‌بندی شده‌اند.
در گزارش کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات نیز آمده است که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اولین‌ اداره‌ای بوده که از وب‌سایت آن در مطابقت با شاخص‌های چهل‌وچهارگانه‌‌ی ماده پانزدهم قانون دست‌رسی به اطلاعات نظارت صورت گرفته است. در این گزارش آمده است: «اطلاعات در وب‌سایت این اداره در مطابقت کامل با شاخص‌های چهل‌وچهارگانه‌ به نشر رسیده بود که از نکات قابل‌دید می‌توان به وضعیت نشر مصارف مالی اداره اشاره نمود که این مصارف به صورت هفته‌وار نشر می‌گردد. قابل یادآوری است که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دارای وب‌سایت بسیار غنی بوده و جهت غنامندی هرچه بیش‌تر وب‌سایت، مشوره‌هایی در بعضی از موارد از جمله جزییات تشکیل اداره و هم‌چنین مشاورین موجود و برخی مسایل دیگر از طرف تیم نظارتی داده شده بود که مورد استقبال قرار گرفت.»
در همین حال، اکبر رستمی رییس اطلاعات و ارتباط عامه و سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در گفتمان امروزی کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات، درباره کارهایی که در وزارت زراعت به ویژه در بخش غنامندی وب‌سایت، نشر اطلاعات پیش‌گیرانه و سیستم‌سازی اطلاعات صورت گرفته، جزییات داد. آقای رستمی ضمن تشکر از کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات، گفت که وزارت زراعت اداره‌ی جدی در بخش تطبیق کامل قانون دست‌رسی به اطلاعات دارد.
وب‌سایت وزارت زراعت در حالی در میان وب‌سایت‌های ۴۴ اداره دولتی و مستقل جایگاه‌ نخست را دارد که سال گذشته نیز در همین جایگاه قرار داشت.
وزارت زراعت به تاریخ هفتم میزان نیز، از سوی دیده‌بان شفافیت افغانستان کلید طلایی اطلاع‌رسانی را دریافت کرد و در زمینه‌ی اطلاع‌‌رسانی در میان ادارات دولتی اول شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS