میزان تولید کشمش در هرات، امسال به ۱۵ هزار تُن خواهد رسید

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۱۷:۱۰
میزان تولید کشمش در هرات، امسال به ۱۵ هزار تُن خواهد رسید

۲۷ عقرب ۱۳۹۹
میزان تولید کشمش در ولایت هرات، امسال نزدیک به ۱۵هزار تُن خواهد رسید. در این ولایت امسال حدود ۱۳ هزار متریک تُن کشمش سبز و دو هزار تُن کشمش «آب‌جوش» تولید خواهد شد.
امسال، از هشت‌هزار و ۷۰۰ هکتار تاک، ۱۴۰هزار متریک تُن انگور به دست آمد و این رقم، در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشت.
هرات از تولیدکننده‌گان عمده انگور و کشمش است و بزرگ‌ترین تاک‌های انگور در ولسوالی‌های انجیل، گذره، اوبه، پشتون زرغون، زنده‌جان و کرخ قرار دارد.
در حال حاضر قیمت یک کیلو کشمش در بازار هرات به ۱۵۰ افغانی می‌رسد.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، برای جلوگیری از ضایع شدن محصولات تاکستان‌های انگور و کمک به بهبود وضعیت باغداران، امسال یک هزار و چهار کشمش‌خانه‌ در ولایت هرات ساخت. این کشمش‌خانه‌ها از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی ساخته شد. با ساخت این کشمش‌خانه‌ها، مجموع کشمش‌خانه‌ها در ولایت هرات به یک‌هزار و ۴۰۰ تا رسیده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۴۴
Background image

بازدید وزیر زراعت از  بندر حیرتان و نقاط صفری میان افغانستان و ازبکستان 

۶ اسد ۱۴۰۳ ه‍.ش 
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در جریان سفر به ولایت بلخ از بندر حیرتان و نقاط صفری میان افغانستان و ازبکستان دیدار کرد.
مولوی عطاءالله عمری وزیر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۲۲
Background image

بازدید ه‍یئت‌های افغانستان و ازبکستان از ساحات تخریب شده اطراف دریای آمو

۶ اسد ۱۴۰۳ ه‍.ش 
ه‍ییت‌های عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان به رهبری مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و جمهوری ازبکستان به رهبری  شوکت همرایوف وزیر آب از ساحات تخریب شده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۱۶
Background image

برای ۸٠ مالدار در ولسوالی چهاردره ولایت کندز مواد خوراکه حیوانی توزیع شد

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز با همکاری دفتر کمیته هالند برای ۸٠ تن از مالدارن واجد شرایط ولسوالی چهاردره ولایت کندز خوراکه حیوانی توزیع کرد.
این مواد خوراکه در حضور داشت. . .

BACK TO NEWS