مبارزه با تب کانگو در کابل آغاز شد

content_admin
شنبه ۱۴۰۰/۴/۲۶ - ۱۸:۳۸
مبارزه با تب کانگو در کابل آغاز شد

۲۶ سرطان ۱۴۰۰
در آستانه فرارسیدن عید قربان، ریاست زراعت ولایت کابل، مبارزه علیه مرض کنگو در شهر و برخی از روستاها و ولسوالی‌های ولایت کابل را آغاز کرده است.
این برنامه در روستاها، مناطق و ساحاتی را در بر می‌گیرد که مواشی و طویله‌های حیوانات بیشتر در آن‌ وجود دارد و امکان موجودیت حیوانات آلوده به کنه‌ در آن زیاد است. این کمپاین به مدت هشت روز ادامه می‌یابد و در این مدت، طویله‌ها و حیوانات آلوده به کنه دواپاشی می‌شود‌.
تب کانگو (CCHF) یک مرض کشنده میکروبی (ویروسی) است که از حیوان به انسان نیز سرایت می‌کند. ناقل‌های عمده این ویروس گاو، گوسفند، بز و دیگر حیوانات است.
 ویروس این بیماری، به‌طور مستقیم از طریق گزیدن کنه‌ها و یا تماس با خون و گوشت حیوانات آلوده (منتن) به انسان سرایت می‌کند.
برای پیش‌گیری از ابتلا به کانگو، طویله‌ها و حیوانات مشکوک به داشتن این تب، دواپاشی و گوشت مصرفی خوب پخته می‌شود‌.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور جلوگیری از ابتلا به تب کانگو، همه‌ساله کمپاینی را راه‌اندازی و واکسین آن را بالای حیوانات تطبیق می‌کند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS