سفر وزیر زراعت به ولایت بلخ: ۱۴۵ کشمش‌خانه به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳ - ۱۶:۳۳
بلخ ته دکرنې وزير سفر: ۱۴۵مميزخونې ګټې اخيستنې ته وسپارل شول

۳ جدی ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در ادامه سفرش به ولایت بلخ، در کنار افتتاح برخی از پروژه‌های دیگر زراعتی، ۱۴۵ کشمش‌خانه را در ولایت بلخ به بهره‌برداری سپرد.
این کشمش‌خانه‌ها در ولسوالی‌های نهرشاهی، دهدادی، شولگره، مارمل، چهاربولک، چمتال، دولت‌آباد، کشنده، بلخ، ‌کلدار و شورتپه ساخته شده است. هر یک از این کشمش‌خانه‌ها ظرفیت تبدیل ۱۰ تن انگور را به کشمش در یک نوبت دارند.
هزینه‌ی مجموعی ساخت ۱۴۵ کشمش‌خانه‌ی یادشده ۶۰ میلیون و هشت هزار و ۲۵۰ افغانی می‌شود.
این کشمش‌خانه‌ها برای باغداران ساخته شده و وزارت زراعت ۹۰ درصد هزینه‌ی آن را پرداخته است. مستفیدشونده‌گان تنها ۱۰ درصد هزینه را متقبل شده‌اند.
هدف از ساخت این کشمش‌خانه‌ها، زمینه‌سازی برای رشد اقتصاد باغداران و جلوگیری از فاسد شدن و یا فروش انگور به بهای اندک است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۰:۱
Background image

سفر رییس زراعت ولایت بغلان به ولسوالی دهنه غوری

مولوی رحیم الله‌ احدی رئیس زراعت، آبیاری و مالداری  ولایت بغلان در جریان سفر به ولسوالی دهنه غولی آن ولایت از ساحات زراعتی آن  بازدید و با دهقانان دیدار کرد.
در این دیدار رئیس زراعت از. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۴۴
Background image

بازدید وزیر زراعت از  بندر حیرتان و نقاط صفری میان افغانستان و ازبکستان 

۶ اسد ۱۴۰۳ ه‍.ش 
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در جریان سفر به ولایت بلخ از بندر حیرتان و نقاط صفری میان افغانستان و ازبکستان دیدار کرد.
مولوی عطاءالله عمری وزیر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۲۲
Background image

بازدید ه‍یئت‌های افغانستان و ازبکستان از ساحات تخریب شده اطراف دریای آمو

۶ اسد ۱۴۰۳ ه‍.ش 
ه‍ییت‌های عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان به رهبری مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و جمهوری ازبکستان به رهبری  شوکت همرایوف وزیر آب از ساحات تخریب شده. . .

BACK TO NEWS