دو سردخانه‌ در میدان هوایی کابل افتتاح شد

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۱۶:۱۱
۲۲ سرطان ۱۳۹۸ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز دو سردخانه‌ی میوه‌ را در میدان هوایی بین‌المللی حامدکرزی به بهره‌برداری سپرد. در افتتاح این سردخانه‌ها حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، مسوولانی از وزارت مالیه، اتاق تجارت و سرمایه‌گزاری و اداره توسعه‌ی ایالات متحده امریکا حضور داشتند. حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت در مراسم افتتاح این دو سردخانه گفت: «این سردخانه‌ها هر کدام با ظرفیت ۳۰ متریک تن ساخته شده است که جمعاً ۶۰ تن ظرفیت دارد. این سردخانه‌ها، به منظور تنظیم بهتر امور صادرات میوه ساخته شده تا از ضایعات و فاسد شدن میوه‌های صادراتی جلوگیری شود. پس از ایجاد دهلیزهای هوایی به ابتکار جلالتمآب محمداشرف غنی رییس‌جمهور، میزان صادرات هوایی افغانستان هم بیش‌تر شده است.» او تاکید کرد که این سردخانه‌ها به منظور جلوگیری از فاسد شدن میوه‌های تازه صادراتی ساخته شده است. آقای غفوری افزود: «به همین لحاظ به ارزش بیش‌تر از ۱۴ میلیون افغانی دو سردخانه را ساختیم، یکی از نیازمندی‌ها و مشکل عمده تجار بود تا برای شان سردخانه ساخته شود، چون در گذشته میوه‌‌ی شان فاسد می‌شد، اعمار سردخانه‌ها بحث کلان است. از تمام سرمایه داران، تجار و در مجموع سکتور خصوی می‌خواهیم که در این عرصه ما را همکاری نمایند، چون بعد از اعمار سردخانه‌ها ما آن ‌را به سکتور خصوصی واگذار می‌نماییم.» آقای غفوری هم‌چنین افزود‎که در حال حاضر تقریباً در سراسر افغانستان، سه‌هزار و ۱۷ سردخانه فعال است که بیش‌تر این سردخانه‌ها در پنج سال اخیر ساخته شده‌ است. به گفته‌ی او، وزارت زراعت طرح، دیزاین و کل پیش‌برنامه‌های ساخت ۱۲ سردخانه‌ِی ۵۰۰ تنی را در کابل و ولایت‌های دیگر نهایی کرده است و به زودی کارشان آغاز می‌شود. در همین‌حال، احمدرشاد پوپل رییس عمومی گمرکات وزارت مالیه، ساخت این سردخانه‌ها را بخشی از گام‌های موثر در پیشرفت کشور توصیف کرده می‌گوید ساخت این سردخانه‌ها فرصت را مساعد می‌سازد تا افغانستان میوه‌های تازه خود را به مارکیت‌های جهانی صادر نماید. او تاکید کرد که بهترین فرصت برای تاجران و سرمایه‌گزاران کشور مساعد شده و دلوت در تلاش است تا با در نظر داشت پالیسی‌ها، سهولت‌های بیشتری برای صادرکنندگان مساعد سازد. هم‌چنین شفیق‌الله ‌عطایی معاون پالیسی اتاق تجارت، می‌گوید که یکی از اقلام مهم صادارتی افغانستان میوه تازه و سبزیجات است. این دو سردخانه‌ توسط وزارت زراعت به همکاری اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا، USAID، ساخته شده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS