در شاهراه مزار-حیرتان کمربند سبز ساخته می‌شود

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲ - ۱۱:۲۰
در شاهراه مزار-حیرتان کمربند سبز ساخته می‌شود

۲دلو ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ، از توظیف کمیته‌ای برای تشخیص ساحه‌یی به منظوری ایجاد کمربند سبز مسیر در شاهراه مزارشریف-حیرتان، خبر داده است.
قرار است طرح ساخت این کمربند سبز به منظور گسترش فضای سبز در مسیر این شاهراه، شامل برنامه‌های سال مالی ۱۴۰۰ شود.
ریاست زراعت بلخ، به دستور والی این ولایت، کمیته‌ای را برای تشخیص ساحه برای ساخت کمربند سبز تحت رهبری معاون والی و مسوولان برخی از نهادی ذیربط، ایجاد کرده است.
اعضای این کمیته از مناطق دو طرف شاهراه مزارشریف-حیرتان بازدید و با باشندگان این ساحات گفتگو کرده‌اند. این کمیته با جمعی از باشندگان قریه «تازه امید» ولسوالی شورتپه مقدار تخمی از نباتات گز، سکساول، قندوم و چرگس به‌خاطر سرسبزی و جلو‌گیری از ریگ‌های روان در دشت‌های حیرتان پاشیده‌اند و هم‌چنان پنجاه قنار تخم این نباتات را به ریاست فواید عامه به منظور پاشیدن در مناطق آسیب‌پذیر تحویل داده‌اند.
قرار است کمربند سبز شاهراه مزارشریف-حیرتان در طول سه سال با حمایت مالی وزارت زراعت ساخته شود.
این کمربند دارای پنجاه تا صدمتر عرض و ۱۲ کیلومتر طول خواهد داشت. این کمبربند در عین‌حال در راستای جلوگیری از توسعه صحرا عملی می‌شود. پروژه جلوگیری از توسعه صحرا مدت دوسال می‌شود که در اطراف شاهراه حیرتان تطبیق می‌گردد و در سال مالی ۱۳۹۹، ۳۵۰هزار قلمه ریشه‌یی در اراضی ۲۶۶ هکتار زمین غرس شده است. به‌منظور تداوم کاری در ساحه، چهار هکتار زمین قوریه نباتات بومی نیز ایجاد شده که با سرسبز شدن این قلمه‌ها، از توسعه ریگ‌های روان جلوگیری می‌شود.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۹
Background image

جلسه بررسی آماده ‌گی‌ها برای برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی برگزار شد

۱۰ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
جلسه بررسی آماده‌گی‌‌ها برای برگزاری میله دهقان و  نمایشگاه  بهاری محصولات زراعتی سال ۱۴۰۳ تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت برگزار شد. 
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۸
Background image

نظارت از جریان آماده‌گی‌های جهت برگزاری میله دهقان و نمایشگاه محصولات زراعتی

۱۰ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از جریان آمادگی‌های  جهت برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی در  بادام‌باغ کابل و میله دهقان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۹:۳۳
Background image

تاکید معین زراعت و مالداری به فراهم سازی کشت بدیل برای دهقانان 

۱۰ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دیدار با مسوولان دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد "یو ان او دی سی"  از به. . .

BACK TO NEWS