جلسه مشترک در مورد واردات گندم و فعالیت آسیاب‌ها برگزار شد

naim.rezai
شنبه ۱۴۰۰/۵/۹ - ۱۶:۱۷
جلسه مشترک در مورد واردات گندم و فعالیت آسیاب‌ها برگزار شد

۹ اسد ۱۴۰۰
جلسه مشترک وزارت زراعت، وزارت صنعت و تجارت، اتحادیه آسیاب‌داران و اتاق صنایع و معادن در مورد واردات گندم و فعالیت آسیاب‌های داخلی، در وزارت زراعت برگزار شد.
در این جلسه حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، رحیم‌الله سمندر رییس اجرایی اتاق صنایع و معادن افغانستان، رشاد باختری رییس صنایع ‏خفیفه وزارت تجارت و صنعت و مجیب‌الله ضیاء رییس صنایع اولیه این وزارت، احمد‏ولی نوری معاون ریاست عمومی عواید وزارت مالیه، محمدهاشم غزنی‌وال رییس اتحادیه آسیاب‌داران ‏افغانستان و برخی رییسان و مشاوران وزارت زراعت حضور داشتند.‏
در این جلسه بر واردات گندم، چگونه‌گی فعالیت‌ها و مشکلات آسیاب‌های داخلی، مالیات، خریداری ‏گندم و آرد و تهیه برق برای آرد کردن گندم توسط سکتور خصوصی صحبت شد. علاوه بر آن، براساس هدایت ‏مقام عالی ریاست جمهوری، در مورد ذخیره کردن گندم و آرد در سیلوهای دولتی و خصوصی نیز ‏بحث صورت گرفت تا در هیچ حالتی بازار با کمبود آرد و گندم روبه‌رو نشود.
از سوی دیگر، در این جلسه تأکید شد که حکومت، صنعت‌کاران و ‏تاجران متعهد به عرضه مواد اولیه، به‌خصوص آرد و گندم برای شهروندان هستند.‏

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS