گفت‌وگوی وزیر زراعت با شارژدافیر سفارت امریکا در کابل

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۳ - ۱۴:۴۷
گفت‌وگوی وزیر زراعت با شارژدافیر سفارت امریکا در کابل


۱۳ قوس ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری امروز از طریق تماس ویدیویی با راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل صحبت کرد. در این گفت‌وگو، درباره‌ی رشد سکتور زراعت، همکاری میان وزارت زراعت و ایالات متحده امریکا و در عین حال پروژه‌هایی که توسط ایالات متحده در این سکتور تمویل می‌گردد و نیز برنامه‌های آینده، صحبت شد.
وزیر زراعت ضمن تشکر از کمک‌های ایالات متحده در بخش زراعت، برنامه‌ها، پروژه‌ها و پلان‌های آینده‌اش را برای سکتور زراعت با طرف مقابل تشریح کرد.
شارژدافیر سفارت امریکا در کابل، در این گفت‌وگو درباره کارهای‌شان در همکاری با ADF یا صندوق وجهی انکشاف زراعت، که یک بخش کمک‌های آن کشور است و زمینه‌ی قرضه را به دهقانان مساعد می‌سازد، تطبیق پروژه‌های معیشت بدیل و نیز سایر برنامه‌هایی که توسط ایالات متحده تمویل می‌شود، صحبت کرد.
هم‌چنان آقای راس ویلسون افزود که در بخش تولید و پروسس میوه‌های تازه افغانستان، باید روی استانداردسازی کار بیش‌تر صورت بگیرد تا زمینه برای صادرات بیش‌تر این محصولات به بازارهای جهانی مساعد گردد.
شارژدافیر سفارت امریکا در افغانستان هم‌چنان درباره‌ی ADF یا صندوق وجهی انکشاف زراعت افغانستان گفت که باید قرضه از طریق این ساختار، به شکل بهتر به فعالان زراعتی داده شود.
در پایان داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری یادآور شد که قرار است درباره‌ی برنامه‌هایی که روی همکاری‌های مشخص تمرکز می‌کند، در آینده نزدیک با طرف مقابل دیدار و صحبت بیش‌تر شود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS