کمپاین نهال شانی بهاری در ولایت بامیان افتتاح گردید

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۲
کمپاین نهال شانی بهاری در ولایت بامیان افتتاح گردید

 ۷ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کمپاین نهال شانی بهاری تحت عنوان (غرس نهال محوخشک‌سالی ) از سوی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بامیان با حضور داشت مسوولان محلی آن ولایت آغاز گردید.
در این کمپاین نهالا ها  با شعار (نهال شانی صدقه جاریه، سرمایه مادی و معنوی برای جامعه می‌باشد) در ولایت بامیان غرس گردید.
در محفلی که به همین مناسبت درمحوطه لیسه عالی ذکور بامیان دایر شده بود در آن مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت، ملاگلاب الدین ذبیح الله رئیس زراعت، روئسای ادارات محلی، نماینده‌گان موسسات همکار و جمعی از باشنده‌گان این ولایت حضور داشتند.
  ابتداء والی بامیان در باره اهمیت غرس نهال صحبت نموده و از مردم این ولایت خواست تا به این کمپاین پیوسته و با غرس نهال در محوخشکسالی و بهبود سرسبزی و محیط زیست سالم سهم گیرند.
سپس رئیس زراعت در مورد ارزش و اهمیت نهال شانی و ترویج فرهنگ نهال شانی برای ایجاد سرسبزی به منظور بهبود محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و انکشاف منابع طبیعی  از دید نظام اسلامی صحبت کرد و شاندن نهال را صدقه جاریه، سرمایه مادی و معنوی برای جامعه گفت.
بعداز آن کمپاین متذکره با غرس چند اصله نهال در محوطه لیسه عالی ذکور مرکز بامیان توسط اشتراک کننده‌گان این محفل رسماً آغاز گردید .
 روند توزیع برای ادارات دولتی، نهاد های اجتماعی، اماکن عام المنفعه و مقدسه و افراد علاقمند سرسبزی محیط زیست بمنظور بهبود محیط زیست و توسعه جنگلداری 1159860 اصله نهال مثمر و غیر مثمر از قوریه جات این ریاست به همکاری موسسات همکار در سطح ولایت بامیان که قبلاً سروی شده است توزیع میشود.
قابل یاد آوری است که در جریان توزیع نهال از طریق مدیریت عمومی جنگلات، علفچرها و نباتات طبی  به منظور استفاده موثر از نهال، چگونگی غرس، نحوه آبیاری ومراقبت از آن برای مستفدین رهنمایی و آکاهی دهی صورت می‌گیرد .

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS