کار تنظیم ۱۵۱هزارهکتار آب‌ریزه شروع شد

content_admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۲/۵ - ۱۴:۱۶
کار تنظیم ۱۵۱هزارهکتار آب‌ریزه شروع شد

۵ ثور ۱۴۰۰
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در هفته آب و برق، کار تنظیم ۱۵۱هزار هکتار آب‌ریزه را در ۲۵ ولایت آغاز کرد.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، می‌گوید که این آب‌ریزه‌‌ها در ولایت‌های کابل، کاپیسا، ننگرهار، بادغیس، تخار، بدخشان، سرپل، بلخ، سمنگان، نورستان، دایکندی، خوست، پکتیا، پکتیکا، غور، هلمند، وردک، جوزجان و کندز ساخته می‌شود.
به گفته‌ آقای رستمی، آب‌ریزه‌ها حفره‌های کوچکی است که جلو پراکنده شدن آب و جاری سیلاب را می‌گیرد و در عوض آب را به ذخیره‌های زیرزمینی انتقال می‌دهد. هدف از تنظیم این آب‌ریزه‌ها بلندبردن سطح آب‌های زیرزمینی، حفاظت آب و خاک، کاهش آلوده‌ گی هوا، احیا و حفاظت از جنگل‌های طبیعی، چراگاه‌ها و نباتات طبی است.
سخنگوی وزارت زراعت افزود که مبارزه با خشک سالی، جلوگیری از سیلاب‌های موسمی، اشتغال‌زایی، بهبود محیط‌‌‌‌زیست و تقویت اقتصاد ملی از اثرات تطبیق این پروژه خواهد بود. تطبیق این پروژه تا قوس ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.
اکبر رستمی گفت که برای تنظیم ۱۵۱هزار هکتار آب‌ریزه، ۱ میلیارد و ۷ میلیون و ۲۸۵هزار و ۶۹۶ افغانی هزینه درنظر گرفته شده و توسط دولت افغانستان، بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی، دفتر همکاری‌های آلمان، دفتر همکاری‌های سویس، اتحادیه اروپا، صندوق‌های وجهی تغییر اقلیم یا GEF و دفتر همکاری‌های ایتالیا تمویل می‌گردد.
افغانستان از شمار آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر تغییرات اقلیمی است و از این ناحیه مشکلاتی چون خشک‌سالی و سرازیر شدن سیلاب‌ها را تحمل کرده است.
تنظیم آب‌ریزه‌ها باعث حفاظت از چراگاه‌ها، خاک و ایجاد استواری در برابر تخریب‌های ناشی از سیلاب، تقویت سیستم چرخشی آب و احیای جنگلات و کاهش خشک‌سالی می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS