کار تطبیق ۴۴۱ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در کابل به زودی به پایان می‌رسد

content_admin
شنبه ۱۳۹۹/۹/۲۹ - ۱۳:۱۵
کار تطبیق ۴۴۱ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در کابل به زودی به پایان می‌رسد

۲۹ قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل می‌گوید که به طول کلی، کار ۴۴۱ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در این ولایت  ۸۵ درصد پیش رفته است و قرار است تا دو هفته دیگر به بهره‌برداری سپرده شود.
عمرجان منگل رییس زراعت کابل می‌گوید این پروژه‌ها، که هزینه‌ی مجموعی آن ۳۶۱ میلیون و ۴۲۲ هزار افغانی است، شامل ساخت ۶۴ سردخانه سیب، ۱۷۹ کشمش‌خانه، ۹۷ ذخیره‌گاه پیاز، چهار ذخیره‌گاه کچالو و توزیع ۹۷ پایه ماشین خشک‌کننده‌‌ی میوه و سبزی می‌باشد و در ۱۴ ولسوالی و زراعت شهری کابل تطبیق می‌گردد که به زودی تکمیل می شود.
طبق این برنامه، دهقانان و باغدارانی که برای‌شان از این زیربناها ساخته می‌شود در یک بخش آن ۲۰ درصد و در بخشی دیگر ۱۰ درصد هزینه را سهم می‌گیرند. در یک بخش ۸۰ درصد و در بخش دیگر ۹۰ درصد هزینه را وزارت زراعت آبیاری و مالداری پرداخته است.
این پروژه‌ها به هدف جلوگیری از فاسد شدن محصولات دهقانان و باغداران و افزایش درآمد آنان ساخته شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS