نشست وزیر زراعت با شمار از سرمایه‌گذاران، تاجران، فارم‌داران و صنعت‌کاران ولایت ننگرهار

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۵ - ۱۶:۴۳
نشست وزیر زراعت با شمار از سرمایه‌گذاران، تاجران، فارم‌داران و صنعت‌کاران ولایت ننگرهار

۵ دلو ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در ادامه سفر‌اش به ننگرهار در ‌دیدارهای جداگانه با حضور ضیاءالحق امرخیل، مشاور ارشد رییس جمهور و والی ننگرهار با شماری از سرمایه‌گذاران، تاجران و فارم‌داران این ولایت، روی موضوعات مختلف زراعتی صحبت کردند.
 عزیزالله حسام نماینده فارم مرغداری حبیب حسام می‌گوید که ننگرهار در چند بخش مرغداری از جمله تولید تخم و گوشت مرغ خودکفا است، اما واردات از کشورهای همسایه بر سرمایه‌گذاری آنان اثر منفی گذاشته است، به همین خاطر فارم‌داران در ننگرهار از وزیر زراعت می‌خواهند تا واردات محصولات مرغداری را ممنوع کند.
هم‌چنان انجنیر قاسم نماینده اتاق زراعت ولایت ننگرهار از وزیر زراعت خواست تا برای آنان پارک صنعتی زراعتی ساخته شود تا در این ولایت بیش‌تر در بخش‌های مختلف زراعتی سرمایه‌گذاری کنند.
این سرمایه‌گذاران هم‌چنان از وزیر زراعت خواستند تا در قسمت تامین برق با ولتاژ بلند در پارک‌های صنعتی با سران حکومت صحبت کند.
صنعت‌کاران هم‌چنان می‌گویند که در بخش ماشین آلات زراعتی مشکلات زیادی دارند و تمام ماشین‌آلات مورد ضرورت را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند، در حال حاضر یک کمپنی در بخش ساخت ماشین‌آلات زراعتی از جمله تریشل در ننگرهار فعالیت می‌کند. اگر پارک صنعتی زراعتی ساخته شود و صنعت‌کاران از سوی حکومت حمایت شوند، نیاز به واردات ماشین‌آلات نیست و آنان در ننگرهار قادر خواهند بود این ماشین‌آلات زراعتی را در این ولایت تولید کنند.
با این حال ضیاءالحق امرخیل والی ننگرهار گفت که در قسمت زمین برای ساخت پارک صنعتی با آنان همکاری می‌کند و هم‌چنان پیشنهاد تامین برق برای پارک‌های صنعتی را به رییس جمهور فرستاده شده است.
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در کشور به آنان وعده سپرد که در چوکات قانون روی واردات محصولات زراعتی از کشورهای همسایه در شورای عالی اقتصادی بحث خواهد کرد و در صورت امکان، واردات بعضی محصولات را ممنوع و بر واردات بعضی دیگر آنان تعرفه‌ی گمرکی را بالا خواهند برد و در رابطه به ساخت پارک صنعتی زراعتی که یک پیشنهاد معقول است، با مقامات محلی و دونرهای بخش زراعت صحبت خواهد کرد تا در یک موقعیت مناسب پارک صنعتی زراعتی ساخته شود.
وزیر زراعت هم‌چنان در قسمت ماشین‌آلات زراعتی به صنعت‌کاران گفت که اول باید بفهمیم که نیاز سالانه در قسمت ماشین‌آلات مختلف زراعتی چه مقدار است تا سکتور خصوصی را حمایت و در این بخش بیش‌تر سرمایه‌گذاری کنند.
آقای احدی هم‌چنان گفت که ماشین‌آلات در قسمت انکشاف زراعت رول اساسی دارد و یک‌جا با سکتور خصوصی در این بخش کار خواهند کرد تا در آینده‌های نزدیک تمام ماشین‌آلات مورد ضرورت را بتوانیم در داخل تولید کنیم.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS