نشست مشورتی و معرفی پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی «EATS»

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۵ - ۱۶:۳۸
نشست مشورتی و معرفی پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی «EATS»

۵ دلو ۱۳۹۹
مسوولان پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی (EATS) وزارت زراعت نشست مشورتی و معرفی این پروژه را با رییسان زراعت ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر و کابل برگزار کردند.
این نشست امروز در کابل راه‌اندازی شده بود و مسوولان پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی به حاضران مجلس معلومات داده و در مورد پلان‌ها و فعالیت‌های آینده خویش صحبت کردند. هم‌چنان حاضران مجلس نظرات‌شان را در میان گذاشتند و پرسش‌های خویش را مطرح ساختند که از طرف رهبری پروژه برای‌شان پاسخ داده شد.
نجم‌الدین نجم معاون این پروژه گفت: «هدف از این ورکشاپ معرفی و شنیدن حرف‌های شما است تا بتوانیم به صورت بهتر پلان‌های خودمان را تطبیق کنیم، هدف از تطبیق این پروژه ایجاد فرصت‌های کاری، تامین مواد غذایی و تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه می‌باشد که در ۳۴ ولایت تطبیق می‌شود.»
این پروژه‌ی وزارت زراعت برای دو سال طراحی شده و ۱۰۰ میلیون دالر بودجه دارد که از طرف بانک جهانی تمویل می‌شود.
به گفته آقای نجم بازسازی شبکه‌های آبیاری، مدیریت آب‌ریزه‌ها، کشت زمین‌های للمی، تولید و توزیع تخم‌های اصلاح‌شده، حمایت از پروسس‌کننده‌گان مواد خوراکی و اسکان مجدد شهروندان شامل این پروژه است.
در این پروژه ۲۰ درصد سهم زنان نیز مد نظر گرفته شده است و بر اساس آن، بانوان نیازمند، در بخش زراعت حمایت می‌شوند.
ساخت ۲۰۰ شبکه‌ی آبیاری، اعمار ۴۰ ذخیره‌گاه آب که ۴۵ هزار هکتار زمین را آبیاری می‌کند، تولید و توزیع ۳۰ هزار متریک تخم اصلاح شده گندم برای ۲۰ هزار دهقان، اعمار یک هزار سردخانه میوه جهت نگهداری محصولات باغداران، توزیع ۲۲ هزار باغچه خانه‌گی برای بانوان و  تحت پوشش در آوردن ۲۷ هزار هکتار زمین للمی از پلان‌های این پروژه در دو سال آینده می‌باشد که حاضرین تشریح گردید.
داکتر اسحاق صاحب‌زاده یک تن از معاونان پروژه اضطراری و مصونیت غذایی که معلومات پروژه را به طور پریزینتیشن تشریح می‌کرد، گفت: «به کمک شما همکاران، پروژه تنظیم آب در مزرعه «ON FARM» را موفقانه تکمیل کردیم، ان‌شاءالله این پروژه را نیز به حمایت شما تطبیق می‌کنیم، تعهد دولت افغانستان به جامعه جهانی این است که این پروژه را در مدت معین و موفقانه تکمیل کند، به این تعهد، ایستاده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا به صورت بهتر آن را تطبیق کنیم، همکاری و حمایت شما دوستان را نیاز داریم.»
رییسان زراعت ولایت‌های کابل، پروان، پنجشیر، کاپیسا و کارمندان بخش‌های دیگر حاضر در این نشست نیز نظرات‌شان را در این نشست در میان گذاشتند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS