نخستین مسلخ معیاری و مدرن حیوانات در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۳/۱۲ - ۱۵:۳۱
نخستین مسلخ معیاری و مدرن حیوانات در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

۱۲ جوزای ۱۴۰۰
نخستین کشتارگاه مدرن و معیاری حیوانات یا مسلخ، توسط حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و سید وحید قتالی والی هرات، در این ولایت به بهره‌برداری سپرده شد.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت در مراسم بهره‌برداری این مسلخ گفت: «مسلخ ولایت هرات با هزینه شش میلیون دالر امریکایی از کمک‌های مالی بانک انکشاف آسیایی به صورت معیاری به مساحت ۲۵ جریب زمین ساخته شده است.»
آقای غفوری گفت که این مسلخ در هر شیفت کاری، ظرفیت ذبح و پروسس صد راس گاو و پنج‌صد راس بُز و گوسفند را دارد.
مسلخ هرات با تکنالوژی پیشرفته تجهیز شده و دارای بخش‌های مختلف از جمله کشتارگاه، لابراتور، سردخانه، موترهای یخچالی برای انتقال گوشت، مرکز بسته‌بندی و مدیریت درست محصولات حیوانی است.
ساخت چنین مسلخ‌هایی به ایجاد فرصت‌های شغلی، مصون‌سازی قصابی‌ها، حفظ محیط‌زیست و تامین مصونیت غذایی کمک کرده و باعث ارزش‌افزایی به محصولات گوشتی می‌شود.
هرات یکی از ولایت‌های مهم زراعتی کشور به شمار می‌رود و در بخش‌های تولید انواع محصولات زراعتی و مالداری جایگاه خوبی دارد.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS