دست‌آوردهای ریاست زراعت بغلان در سال مالی ۱۳۹۹

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۴:۴۱
دست‌آوردهای ریاست زراعت بغلان در سال مالی ۱۳۹۹

۱۳ جدی ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان، در سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی، ۴۳۳ میلیون و هفت هزار و ۶۶۸ افغانی بودجه داشت که از این بودجه، ۸۱ درصد آن به مصرف رسیده است.
با مصرف ۸۱ درصد بودجه، در بخش‌های مختلف زراعتی، آبیاری و مالداری پروژه‌های مختلف تطبیق شده است. این پروژه‌ها شامل ساخت شبکه‌های آبیاری کانال مربوط به کانال «یک‌هزار» در ولسوالی نهرین با هزینه سه میلیون و ۷۰۵ هزار افغانی، ساخت شبکه آبیاری کارگرد ولسوالی ده‌صلاح به هزینه شش میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۰۰ افغانی، ساخت شبکه آبیاری فرقه در ولسوالی نهرین با هزینه شش میلیون و ۶۳۴هزار و ۱۵۰ افغانی، ساخت شبکه‌ آبیاری حسن تال ولسوالی بغلان مرکزی به ارزش ۳۳ میلیون ۶۴۸هزار و ۹۴۰ افغانی و همین طور شبکه آبیاری مربوط به کانال دوهزار در ولسوالی نهرین، شبکه آبیاری سربند دهنه توغک در ولسوالی و ساخت چهار سربند برای کنترول آب باران می‌شود.
هم‌چنین چندین پروژه از جمله پروژه تنظیم و ارزش‌افزایی محصولات هنگ در ولسوالی‌های دهنه‌ی غوری و پلخمری به ارزش پنج میلیون و ۹۹۴هزار و ۱۵۹ افغانی، ساخت دیوار اطراف فارم بزر و گوسنفدپروری در ولسوالی پلخمری به ارزش ده میلیون و ۳۵هزار افغانی، ساخت ۳۲۵ ذخیره‌گاه کچالو، پیاز و سردخانه سیب به ارزش ۱۷۳ میلیون و ۷۰۹هزار و ۷۰۹ افغانی در چهارده واحد اداری بغلان، پروژه فارم تحقیقاتی پوزه‌ایشان در ولسوالی پلخمری به ارزش یک میلیون و ۴۹۹هزار افغانی تطبیق شده است.
مبارزه با آفات و امراض نباتی، ایجاد ۲۱۰ مزرعه‌ی نمایشی گندم، احداث یک‌هزار و ۹۶۴ جریب باغ میوه مختلف‌النوع در چهارده ولسوالی، حفاظت و مراقبت از ۳۸ هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل طبیعی، ۱۷۰ هکتار جنگل مصنوعی و همین‌طور یک میلیون و ۲۰۳هزار و ۷۰۰ هکتار چراگاه در سطح ولایت بغلان، احداث ۲۱ مزرعه‌ی نمایشی زعفران و ۱۵ مزرعه‌ی نمایشی سویابین نیز شامل فعالیت‌های سال مالی ۱۳۹۹ در ولایت بغلان است.
این ریاست می‌گوید که نبود امنیت از چالش‌های عمده فراروی تطبیق پروژه‌های انکشافی است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS