حاصلات نخود در بادغیس افزایش یافته است

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱ - ۱۵:۹
حاصلات نخود در بادغیس افزایش یافته است

۱ جدی ۱۳۹۹
مسوولان ریاست زراعت بادغیس می‌گویند که امسال حاصلات نخود در این ولایت به دلیل افزایش ساحه کشت نظر به سال قبل افزایش چشم‌گیری دارد.
عبدالتواب تایب رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس می‌گوید: «امسال دو هزار و ۹۳۵ هکتار زمین در بادغیس نخود کاشته شده بود که از آن در حدود هفت هزار و ۹۶ تُن حاصل به دست آمده است.»
آقای تایب می‌افزاید: «سال قبل به دلیل خساراتی که دهقانان از خشک‌سالی متحمل شده بودند، دهقانان ما توان کم‌تری برای کشت نخود داشتند، بناً ساحه کم‌تری نخود کشت شده بود و حاصل آن نیز کم بود، اما امسال خوش‌بختانه به دلیل مناسب بودن آب‌وهوا و همکاری‌های فنی ریاست زراعت این ولایت، ساحه بیش‌تری نخود کشت شد و حاصلات نخود نیز افزایش یافت.»
این در حالی است که بر بنیاد آمار احصاییه و معلومات وزارت زراعت سال گذشته یک هزار و ۹۹۹ هکتار زمین در ولایت بادغیس نخود کشت شده بود که از آن چهار هزار و ۹۹۷ تُن نخود به دست آمد. این رقم افزایش ۹۳۶ هکتاری در ساحه کشت و افزایش دو هزار و ۹۹ متریک تنی را در حاصلات این کشت نظر به سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد.
در تمام ولسوالی‌های ولایت بادغیس نخود به شکل للمی کشت می‌شود که بیش‌تر از نژاد(ورایتی)های محلی نخود در این ولایت استفاده می‌شود. سالانه یک مقدار قابل ملاحظه از نخود این ولایت به ولایت‌های دیگر صادر می‌شود.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS