تولید معیاری، زراعت تجارتی؛ آغاز بیست‌وپنجمین نمایشگاه تولیدات زراعتی در بادام‌باغ کابل

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱/۳ - ۱۴:۳۹
تولید معیاری، زراعت تجارتی؛ آغاز بیست‌وپنجمین نمایشگاه تولیدات زراعتی در بادام‌باغ کابل

هفته‌نامه‌ی دهقان / حشمت‌الله حبیبی
وزارت زراعت آبیاری و مالداری، نمایشگاه بزرگ زراعتی را با شعار «تولید معیاری، زراعت تجارتی» در بادام باغ کابل دایر می‌کند. این نمایشگاه امروز دوشنبه آغاز شد.
پس از تعطیلی جشن دهقان و نمایشگاه بهاری در سال ۱۳۹۹ به دلیل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹، این بار جشن دهقان و بیست‌وپنجمین نمایشگاه تولیدات زراعتی در بادام‌باغ کابل، به صورت شکوه‌مندتر برگزار می‌شود. در این نمایشگاه شرکت‌های خصوصی زراعتی، تولیدی، دهقانان، زنان متشبث و نهادهای داخلی افغانستان محصولات زراعتی‌شان را به نمایش می‌گذارند.
اکبر رستمی رییس اطلاعات و ارتباط عامه و سخنگوی وزارت زراعت آبیاری و مالداری می‌گوید: «هدف از برگزاری این نمایشگاه مساعدسازی زمینه‌های بازاریابی، ایجاد ارتباط با کمپنی‌های پروسس و بسته‌بندی محصولات، ایجاد رابطه بین تاجران (داخلی، صادرکننده‌گان و سرمایه‌گذاران)، ارزش‌افزایی محصولات زراعتی داخلی، اشتراک و سهم‌گیری زنان زراعت‌پیشه و متشبث، معرفی محصولات (زراعتی، مالداری، صنایع و ماشین‌آلات زراعتی)، جذب مشتریان باالقوه و ایجاد فرصت‌های کاری است.
آقای رستمی گفت: «دست‌یابی متشبثان خصوصی و تاجران به بازارهای داخلی و بین‌المللی، به دست‌آوردن شهرت، اعتبار برای محصولات داخلی، تبادل نظریات، تجارب، زمینه‌سازی برای توسعه و گسترش صادرات، فراهم‌سازی زمینه برای انجام تحقیقات و دست‌رسی به تکنولوژی‌های جدید زراعتی، زمینه‌سازی برای عقد قراردادها میان تولیدکننده‌گان محصولات زراعتی و مالداری با تاجران و صادرکننده‌گان و تقویت اساس اقتصاد کشور است.»
همین طور حزب‌الله عالمی، آمر نمایشگاه در ریاست سکتور خصوصی وزارت زراعت می‌گوید که در این نمایشگاه ۲۵۸ غرفه به نمایش محصولات و کالای‌شان می‌پردازند و جهت افزایش شمار اشتراک‌کننده‌گان و رونق نمایشگاه امسال تسهیلات زیادی (شامل قیر ریزی سرک فارم تحقیقاتی بادام‌باغ، ایجاد رستورانت و کافی‌شاپ در ساحه نمایشگاه، ازدیاد غرفه‌های صنایع دستی) و تسهیلات لازم جهت اشتراک بیش‌تر زنان تجارت‌پیشه صورت گرفته است، انتظار می‌رود که ده‌ها هزار تن از هم‌وطنان ما در نمایشگاه اشتراک کنند.
عالمی علاوه کرد: «قرار است میله دهقان و بیست‌وپنجمین نمایشگاه محصولات زراعتی بهاری سال ۱۴۰۰ از دوم تا پنجم حمل برگزار شود که در آن محصولات خوش‌کیفیت زراعتی و مالداری، تولیدات پروسس شده زراعتی و مالداری، صنایع دستی، ماشین‌آلات زراعتی، زعفران افغانی، نباتات و گیاهان طبی، تجهیزات آبیاری، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، فعالیت‌های زراعتی و سرگرمی‌های دل‌خواه‌شان به نمایش گذاشته می‌شود.»
شماری از باشنده‌گان کشور به برگزاری نمایشگاه‌های زراعتی خوش‌بین‌اند و راه‌اندازی این نوع نمایشگاه‌ها را تبلیغی اثرگذار برای محصولات وطن و ایجاد فرصت برای تاجران، دهقانان، مالداران، باغداران و زنان می‌دانند.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در نظر دارد تا از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها محصولات زراعتی را به سطح منطقه، مصرف‌کننده‌گان را از لحاظ کیفیت عالی تولیدات افغانستان با خبر بسازد و برای بازدیدکننده‌گان فرصت مهیا کند تا با تاجران بزرگ داخلی و خارجی، نماینده‌گان کمپنی‌های تولیدکننده ماشین‌آلات زراعتی ملاقات و با نماینده‌گان کوپراتیف‌های زراعتی سراسر کشور نیز دیدار داشته باشند. برعلاوه کمپنی‌های پروسس و بسته‌بندی محصولات، تاجران داخلی، صادرکننده‌گان و سرمایه‌گذاران رابطه مستقیم برقرار کنند.
نمایشگاه سال قبل به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نگردید، اما این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که شیوع ویروس کرونا کم شده و مردم با حفظ رعایت (ماسک و فاصله اجتماعی) می‌توانند در آن شرکت کنند. نمایشگاه تولیدات زراعتی بادام‌باغ در نوع خود بزرگ‌ترین نمایشگاه در سطح کشور خواهد بود. این نمایشگاه همه‌ساله در دو فصل (بهاری و خزانی) با نمایش بیش از ۲۰۰ نوع محصولات و تولیدات زراعتی برگزار می‌شود و هر بار بیش از ۵۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. در واقع این نمایشگاه زراعتی نوعی از تبلیغ زنده برای محصولات داخلی است، زیرا در نمایشگاه‌های زراعتی عواملی چون تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده کالا یا خدمات زراعتی در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می‌آیند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS