توزیع بسته‌های زراعتی به ۷۰ زعفران‌کار در دایکندی

naim.rezai
دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۸ - ۱۱:۲۶
توزیع بسته‌های زراعتی به ۷۰ زعفران‌کار در دایکندی

۲۸ سرطان ۱۴۰۰
بسته‌های زراعتی شامل ۹ قلم مواد از جمله کود مخصوص زعفران و ادویه زراعتی از سوی ریاست زراعت دایکندی به ۷۰ دهقان زعفران‌کار در پنج ولسوالی این ولایت توزیع شد. برای این دهقانان، ورکشاپ آموزشی نیز برگزار شد.
سیدعبدالواحد فیروزی، رییس زراعت دایکندی، گفت که هدف از تدویر این ورکشاپ، بالا بردن ظرفیت زعفران‌کاران است تا بتوانند کمیت و کیفیت محصول‌شان را بالا ببرند. او افزود که ولایت دایکندی با توجه به اقلیم مناسبش برای تولید زعفران، در سال جاری در جمع تولید‌کننده‌گان بزرگ زعفران قرار گرفته و قرار است در سال‌های آینده توجه بیشتر به تولید معیاری آن صورت گیرد.
فاطمه اکبری، معاون والی دایکندی، گفت که زعفران به‌عنوان یک نبات طبی، بازار خوب داخلی و خارجی دارد. او افزود که با توجه به اشتغال بیشتر خانم‌ها در تولید و برداشت زعفران، ترویج آن، اقتصاد زنان را رشد خواهد داد.
گفتنی است که ولایت دایکندی دارای سه انجمن تولید زعفران است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوولان کمیته ناروی برای افغانستان

۶  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با معاون و شماری از مسوولان کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و این کمیته گزارش فعالیت‌های خویش. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۲۲
Background image

نشست معین زراعت و مالداری  با هیئت رهبری کمیته هالند برای افغانستان

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با داکتر فریدون مسوول کمیته هالند برای افغانستان ملاقات و گزارش فعالیت‌های این دفتر را شنید.
در. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۲۰
Background image

رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه را با معین زراعت و مالداری شریک نمودند

۸ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
رئیس و اعضای رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه زراعت و مالداری در ولایت بلخ و سمنگان را با مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری شریک. . .

BACK TO NEWS