بیش از یک هزار باغچه‌ی خانه‌گی به زنان زراعت‌پیشه در کابل ساخته شده است

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۷/۲۶ - ۱۶:۲۸
بیش از یک هزار باغچه‌ی خانه‌گی به زنان زراعت‌پیشه در کابل ساخته شده است


۲۶ میزان ۱۳۹۹
به منظور توان‌مندسازی زنان در سکتور زراعت، وزارت زراعت در سال مالی ۱۳۹۹ جهت تقویت و توان‌مندی اقتصاد خانم‌ها به یک هزار و ۱۹۰ خانم، باغچه‌های خانه‌گی ساخته است. این باغچه‌ها در ولسوالی‌های مختلف ولایت کابل احداث شده است.
در همین راستا برای ۱۰۰ خانم، وسایل پروسس مواد غذایی، برای ۷۰ خانم وسایل کشت و تولید سمارق و برای ۶۰ خانم دیگر وسایل صنایع دستی توزیع شده است.
به همین ترتیب امسال به منظور ارتقای ظرفیت بانوان شاغل در سکتور زراعت، به یک هزار و ۵۳۹ بانو در زمینه‌های مختلف کاری‌شان آموزش داده شده است.
توزیع دو هزار و ۸۸۰ مرغ از دیگر کارهای وزارت زراعت برای رشد اقتصاد خانم‌ها است.
هم‌چنان امسال ۹۷ ماشین خشک‌کننده میوه و سبزی و ۱۰ هزار کیلو پیاز زعفران به دهقانان و باغداران کابل توزیع شده که بخشی از مستفیدشونده‌گان خانم‌های زراعت‌پیشه هستند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوولان کمیته ناروی برای افغانستان

۶  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با معاون و شماری از مسوولان کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و این کمیته گزارش فعالیت‌های خویش. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۲۲
Background image

نشست معین زراعت و مالداری  با هیئت رهبری کمیته هالند برای افغانستان

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با داکتر فریدون مسوول کمیته هالند برای افغانستان ملاقات و گزارش فعالیت‌های این دفتر را شنید.
در. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۲۰
Background image

رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه را با معین زراعت و مالداری شریک نمودند

۸ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
رئیس و اعضای رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه زراعت و مالداری در ولایت بلخ و سمنگان را با مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری شریک. . .

BACK TO NEWS