۷۱ سردخانه‌ی سیب در میدان‌وردک در آستانه‌ی تکمیل شدن است

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۹/۸ - ۱۶:۲۱
۷۱ سردخانه‌ی سیب در میدان‌وردک در آستانه‌ی تکمیل شدن است

۸  قوس ۱۳۹۹
مسوولان در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت میدان‌وردک می‌گویند که کار ساخت ۷۱ سردخانه‌ی صفر انرژی مدل سارک سیب در این ولایت در آستانه‌ی تکمیل شدن است. این مسوولان می‌گویند که این سردخانه‌ها در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی ساخته می‌شود.
کار ساخت این سردخانه‌ها، ۷۰ درصد پیش رفته و به زودی به پایان می‌رسد.
ولیداحمد تسل رییس زراعت میدان‌وردک می‌گوید که هزینه‌ی جمعی ساخت این ذخیره‌خانه ۱۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار افغانی است که ۹۰ درصد هزینه آن را وزارت زراعت و ۱۰ درصد را باغداران مستفیدشونده می‌پردازند.
رییس زراعت ولایت میدان‌وردک می‌گوید که این سردخانه‌ها به منظور نگهداری محصولات زراعتی و رشد اقتصاد باغداران ساخته شده است.
هم‌چنان رییس زراعت میدان‌وردک می‌گوید که یک سردخانه‌ی ۵۰۰ تُنی در میدان‌شهر مرکز این ولایت و یک سردخانه‌ی یک هزار و ۵۰۰ تُنی در ولسوالی سیدآباد میدان‌وردک پیش از این ساخته شده بود که باغداران در نگهداری تولیدات‌شان از آن استفاده می‌کنند و اثرات اقتصادی بزرگ دارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۴۴
Background image

بازدید وزیر زراعت از  بندر حیرتان و نقاط صفری میان افغانستان و ازبکستان 

۶ اسد ۱۴۰۳ ه‍.ش 
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در جریان سفر به ولایت بلخ از بندر حیرتان و نقاط صفری میان افغانستان و ازبکستان دیدار کرد.
مولوی عطاءالله عمری وزیر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۲۲
Background image

بازدید ه‍یئت‌های افغانستان و ازبکستان از ساحات تخریب شده اطراف دریای آمو

۶ اسد ۱۴۰۳ ه‍.ش 
ه‍ییت‌های عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان به رهبری مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و جمهوری ازبکستان به رهبری  شوکت همرایوف وزیر آب از ساحات تخریب شده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۱۶
Background image

برای ۸٠ مالدار در ولسوالی چهاردره ولایت کندز مواد خوراکه حیوانی توزیع شد

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز با همکاری دفتر کمیته هالند برای ۸٠ تن از مالدارن واجد شرایط ولسوالی چهاردره ولایت کندز خوراکه حیوانی توزیع کرد.
این مواد خوراکه در حضور داشت. . .

BACK TO NEWS