۶۱۰ بسته وسایل باغداری به شماری از باغداران کابل توزیع شد

content_admin
شنبه ۱۴۰۰/۴/۵ - ۱۶:۱۴
۶۱۰ بسته وسایل باغداری به شماری از باغداران کابل توزیع شد

۵ سرطان ۱۴۰۰
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، از طریق برنامه حمایت از اولویت ملی دوم، SNaPP2، به شماری از باغداران ولسوالی‌های ده‌سبز، شکر‌دره و سروبی بسته‌های وسایل باغداری و زراعتی توزیع کرد.
شیرشاه‌امیری معین مسلکی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در مراسم توزیع این بسته‌های باغداری گفت «جای خوشی است که برای ۶۱۰ تن از باغداران سه ولسوالی کابل این وسایل را توزیع می‌کنیم. این وسایل می‌تواند در قسمت جمع‌آوری میوه و پرورش درختان مردم را کمک کند و وسایل ضروری و از نیازمندی‌های باغداران است.»
آقای امیری افزود که وزارت زراعت به توسعه و پیشرفت زراعت و باغداری توجه جدی دارد. او گفت «این کمک‌ها را برای پیشرفت زراعت و باغداری انجام می‌دهیم، چون هدایت رییس صاحب‌جمهور نیز است تا در زندگی دهقانان و باغداران تغییر بیاوریم. در آینده‌ی نزیدیک برای یک‌هزار و پنج‌صد تن از باشنده‌گان پروان، لوگر و بغلان نیز این کمک‌ها را ادامه می‌دهیم در تلاش هستیم که به ولایت‌‌های دیگر نیز انکشاف دهیم.»
این وسایل از طریق برنامه حمایت از اولویت ملی دوم یا SNaPP2 مربوط به وزارت زراعت، تهیه شده و برای کنترول امراض و آفات نباتی، جمع‌آوری میوه‌جات و افزایش حاصلات کار گرفته می‌شود.
عمرجان منگل رییس زراعت کابل، در این باره می‌گوید «این کمک‌ها براساس تقاضای باغداران و دهقانان صورت گرفته است، چون در گذشته شکایت از کمبود وسایل داشتند.»
این بسته‌های باغداری شامل زینه، قیچی، اره، پمپ و سبد برای جمع‌آوری میوه می‌شوند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS