۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده نیز توزیع می‌شود؛ کار ساخت ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز در ننگرهار آغاز شد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۵/۶ - ۱۳:۵۰
۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده نیز توزیع می‌شود؛ کار ساخت ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز در ننگرهار آغاز شد
۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده نیز توزیع می‌شود؛
کار ساخت ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز در ننگرهار آغاز شد
۶ اسد ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برای دهقانان ولایت ننگرهار ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز اعمار و برای زنان زراعت‌پیشه‌ی این ولایت، ۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده‌ی محصولات زراعتی را توزیع می‌کند.
انعام‌الله صافی رییس زراعت ننگرهار می‌گوید، این کارها به منظور کاهش خطرات محصولات زراعتی و حمایت از دهقانان صورت می‌گیرد. آقای صافی می‌گوید: «سالانه ۳۰ هزار تن تولید داریم، برای نگهداری حاصل پیاز، این ذخیره‌خانه‌ها را می‌سازیم، پس از اعمار آن هزاران تن پیاز در آن نگهداری می‌شود و در فصل‌های مختلف و به قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود.»
هزینه‌ی این فعالیت‌ها در طرح مدیریت محصولات زراعتی برای حمایت از دهقانان و اشتغال‌زایی گنجانیده شده بود.
خلیل‌الله باشنده‌ی روستای مفتی ولسوالی رودات است که از این پروژه مستفید شده است. او می‌گوید: «زمین‌هایم را پیاز می‌کارم از همین خاطر ذخیره‌خانه برایم می‌سازند، پنج نفر روزانه همراهم کار می‌کنند، این ذخیره‌خانه برای نگهداری تولید ما خیلی مفید است. چون وقتی ما حاصل پیاز را بر می‌داریم، قیمت پیاز در بازار پایین است، حال که وزارت زراعت برایم ذخیره‌خانه می‌سازد، تا شش ماه در آن پیاز نگهداری می‌شود و در زمان مناسب که قیمت آن بهتر باشد، می‌فروشمش.»
در عین حال سلیمان از باشنده‌گان ولسوالی رودات می‌گوید، یک هفته می‌شود که در این پروژه مصروف کار شده است. «در زمان قرنطین بی‌کار بودیم، حال مصروف شدیم و روزانه ۵۰۰ افغانی می‌گیرم، از این کار خوشحال هستیم.»
برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی را به منظور افزایش عمر محصولات و کارآفرینی وزارت زراعت طرح کرده است. این برنامه توسط شورای عالی اقتصادی منظور و از جانب محمداشرف غنی رییس جمهور کشور منظور شده است.
این برنامه، تمامی ۳۴ ولایت کشور را تحت پوشش گرفته است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۴
Background image

سفر هیئت ریاست منابع بشری وزارت زراعت به ولایت ارزگان

۱ ثور ‍۱۴۰۳ هـ.ش

هیئتی از ریاست منابع وزارت زراعت، آبیاری و مالداری این وزارت به منظور ارزیابی کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالدرای ولایت ارزگان به آن ولایت سفر کردند.
این هیئت مطابق. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

BACK TO NEWS