گزارش دست‌آورد پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی و زنجیره ارزش باغداری به وزیر زراعت ارایه شد

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۵:۴۸
گزارش دست‌آورد پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی و زنجیره ارزش باغداری به وزیر زراعت ارایه شد

۲۱جدی ۱۳۹۹
حشمت‌الله غفوری معین منابع طبیعی و آبیاری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مسوولان برنامه مدیریت محصولات زراعتی و پروژه زنجیره ارزش باغداری، در باره فعالیت‌ها و دست‌آوردهای این پروژه‌ها در سال مالی ۱۳۹۹، به داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، معلومات داد.
آقای غفوری گفت که برنامه مدیریت محصولات زراعتی حدود شش ماه قبل، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، به منظور مدیریت محصولات زراعتی، جلوگیری از فاسد شدن برخی از محصولات مهم و ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان، در ۳۴ ولایت کشور راه‌اندازی شد. آقای غفوری گفت که این برنامه توسط خود وزارت زراعت طرح و در سراسر کشور اجرا شده است.
معین منابع طبیعی و آبیاری وزارت زراعت، افزود که از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی در مجموع کار ساختمانی ۱۰هزار و ۸۲۸ کشمش‌خانه، ذخیره‌گاه‌های کچالو و پیاز و هم‌چنین سردخانه‌های صفر انرژی به منظور نگهداری انار و سیب در سراسر کشور راه‌اندازی شد.
حشمت‌الله غفوری هم‌چنین افزود که در جریان سال ۱۳۹۹ خورشیدی، از طریق پروژه زنجیره ارزش باغداری نیز در یازده ولایت در مجموع یک‌هزار و ۹۷ پروژه شامل کشمش‌خانه، ذخیره‌گاه‌های کچالو، پیاز و سردخانه‌های سیب و انار ساخته شده و هم‌چنین در این ولایت‌ها دستگاه‌های سولری خشک‌کننده‌ی برخی از میوه‌ها و سبزیجات به زنان توزیع شده است.
معین منابع طبیعی و آبیاری افزود که با تطبیق این پروژه‌ها برای ۸۷هزار نفر فرصت‌های شغلی موقت و برای ۲۹هزار نفر دیگر فرصت شغلی دایمی ایجاد شده است. به گفته‌ی او، با تکمیل شدن کار ساختمانی این پروژه‌ها، بیش از ۱۶۵هزار متریک تُن محصولات زراعتی و باغداری شامل سیب، انگور، انار، پیاز، کچالو و برخی از محصولات دیگر نگهداری شده و به عمرشان بیفزاید.
در همین حال، داکتر انوارالحق احدی، با ابراز قدردانی از رهبری برنامه مدیریت محصولات زراعتی و پروژه زنجیره ارزش باغداری و کارمندان‌شان، گفت این پروژه‌ها در فرصت زمانی کم و در حالت غیر نورمال و کرونایی، در ۳۴ ولایت اجرا شده و این پروژه‌ها بدون شک مؤثریت خود را داشته است. آقای احدی تاکید کرد که ابتکار در طرح و پیش‌برد این پروژه‌ها وجود داشته و در یک فرصت اندک، بیشترین ساختمان برای نگهداری محصولات زراعتی در سطح کشور ساخته شده است.
وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، خواهان افزایش بودجه برای برنامه مدیریت محصولات زراعتی در سال ۱۴۰۰ شد و در عین‌حال، با ارایه‌ی نظریات رهنمودی‌اش، هدایت داد که به منظور تطبیق به موقع پروژه در سال ۱۴۰۰، هم‌آهنگی‌ها در مرکز و ولایات سرعت بیش‌تر یابد.

 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS