کار پروژه‌های جدید زراعتی در پنجشیر ۴۰ درصد به پیش رفته است

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۴ - ۱۵:۱۳
پنجشیر کې د نویو کرنیزو پروژو چارې نږدې ۴۰ سلنه بشپړ شوي دي
 
۴ سنبله ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پنجشیر، می‌گوید ۷۶ پروژه‌ی جدید زراعتی که از طریق برنامه‌ مدیریت محصولات زراعتی در این ولایت راه‌اندازی شده است، کار تطبیق آن تا ۴۰ درصد به پیش رفته است.
این پروژه‌ها در ولسوالی‌های آبشار، دره، عنابه، شتل، خینج، رخه، پریان و مرکز پنجشیر راه‌اندازی شده است.
عبدالرشید میثاق مدیر عمومی ترویج ریاست زراعت پنجشیر می‌گوید: «در ولایت پنجشیر مجموعاً ۵۰ ذخیره‌خانه کچالو، ۹ ذخیره‌خانه‌ی پیاز و ۷ سردخانه میوه ساخته و ده پایه دستگاه خشک‌کننده میوه توزیع می‌شود که کار بعضی از این پروژه‌ها تا ۴۰ درصد پیش‌رفت دارد.»
هزینه کلی این پروژه‌ها به ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی می‌رسد.
شاه‌ولی یک تن از دهقانان در قریه «دره عبدالله‌خیل» مربوط به ولسوالی حصه دوم پنجشیر، که برایش یک ذخیره‌گاه پیاز ساخته می‌شود، از راه‌اندازی پروژه‌های جدید زراعتی ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: «حکومت برای ما مهربانی کرده و ذخیره‌گاه پیاز جور می‌کند. سابق حاصل می‌گرفتیم، عاجل سودا می‌کردیم، به‌خاطری که می‌ترسیدم که خراب نشود، از خاطر فاسد نشدن عاجل می‌فروختیم یا زیر خاک می‌کردیم. حال در این ذخیره‌خانه‌ها نگهداری می‌کنیم و در وقت مناسب و به قیمت مناسب می‌فروشیم.»
در ذخیره‌گاه پیاز که برای شاه‌ولی ساخته می‌شود، همین اکنون شش نفر مصروف کار هستند.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS