کار عملی‌سازی پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در بامیان نیز آغاز شد

user-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۲/۱۸ - ۱۰:۵
کار عملی‌سازی پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در بامیان نیز آغاز شد


۱۹ثور ۱۳۹۹
سنگ تهداب پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در بامیان، با حضور والی، مسوولان اداره‌های حکومتی، نماینده‌گان مردم، دهقانان و باغداران گذاشته شد.
محمدطاهر زهیر والی بامیان کوشش‌ها و کارکردهای وزارت زراعت در رشد زراعت این ولایت را ستایش‌برانگیز خواند. آقای زهیر گفت که پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی، برای باغداران، دهقانان و در کل باشنده‌گان بامیان یک فرصت فوق‌العاده‌ی دیگر است. او گفت که ایجاد ذخیره‌گاه‌ها و سردخانه‌ها در نگهداری محصولات زراعتی بامیان نقش خوبی خواهد داشت و در ساخت و استفاده‌ی آن، زمینه‌ی اشتغال برای مردم و دهقانان در محلات، نیز فراهم می‌شود. 
والی بامیان گفت، حکومت برنامه دارد و می‌کوشد که در شرایط بحرانی فعلی، دهقانان و روستاییان متضرر نشوند.
عبدالوهاب محمدی رییس زراعت، آبیاری و مالداری بامیان در این همایش بیان کرد که هدف از تطبیق این پروژه‌ها، مدیریت و نگهداری محصولات زراعتی و باغداری، ایجاد شغل و در نهایت رشد اقتصاد در محلات می‌باشد.
رییس زراعت گفت در بامیان، با ساخت ذخیره‌خانه‌ها، محصولاتی مانند کچالو، پیاز، و با ایجاد سردخانه‌های سارک، محصولاتی چون سیب و زردآلو، تحت پوشش فعالیت‌های این طرح قرار می‌گیرد. این زیربناهای زراعتی برای دهقانان و باغداران، با سهم ۱۰ درصدی آنان و سهم ۹۰ درصدی وزارت زراعت ساخته می‌شود.
طیبه خاوری وکیل شورای ولایتی بامیان، از اقدام وزارت زراعت در بخش بهبود وضعیت زراعتی در بامیان تشکر کرد و گفت که توجه و مدیریت محصولات زراعتی، در رشد اقتصاد مردم بامیان گام مؤثری است. او گفت که در سال‌های اخیر توجه وزارت زراعت به زراعت بامیان موثر و ارزش‌مند بوده است. 
همین گونه عظیم فرید، ولسوال یکاولنگ کارهای اجرا شده توسط وزارت زراعت در بامیان را در بهبود وضعیت زراعتی این ولسوالی مفید دانست، اما خواستار توجه بیش‌تر به زراعت ولسوالی یکاولنگ شد.
تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی از ولسوالی میربچه‌کوت کابل آغاز شد. پس از آن، این برنامه در ولایت‌های هرات، دایکندی و لوگر شروع گردید.
برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ی کرونا، قرار است برای حمایت از باغداران و دهقانان، هزاران کشمش‌خانه، هزاران ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو و صدها سردخانه‌ی صفر انرژی سارک میوه‌های سیب، انار، انگور و زردآلو را برای دهقانان و باغداران بسازد. در قالب این طرح، هم‌چنان توزیع یک هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی به دهقانان و باغداران و حمایت از پروسس‌کننده‌گان بزرگ محصولات زراعتی نیز شامل است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS