کار ساخت برخی ذخیره‌گاه‌های پیاز در بامیان تا ۷۰ درصد به پیش رفته است

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۶/۱ - ۱۴:۳۷
کار ساخت برخی ذخیره‌گاه‌های پیاز در بامیان تا ۷۰ درصد به پیش رفته است
 
۱ سنبله ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بامیان، می‌گوید که کار ساخت برخی از ذخیره‌گاه‌های جدید پیاز در این ولایت نزدیک به ۷۰ درصد به پیش رفته است.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با راه‌اندازی پروژه‌های جدید زراعتی در سراسر کشور از طریق طرح مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ی کرونا، کار ساخت ۴۲ ذخیره‌گاه پیاز را در بامیان شروع کرد.
عبدالوهاب محمدی رییس اداره زراعت بامیان، می‌گوید که روند ساخت ذخیره‌گاه‌های پیاز در این ولایت به خوبی ادامه دارد و کار برخی از این ذخیره‌گاه‌ها تا ۷۰ درصد به پیش رفته است. او گفت: «قرار است در این ولایت ۴۲ ذخیره‌‌خانه پیاز برای دهقانان ساخته شود که تمام این ذخیره‌خانه‌ها در مرکز و ولسوالی‌های شیبر، سیغان و کهمرد اعمار می‌شوند.»
در همین حال، خان علی یک تن از دهقانان دره‌ی فولادی در مرکز بامیان که از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی یک ذخیره‌گاه پیاز ساخته می‌شود، نیز می‌گوید که کارش تا حدود ۷۰ درصد به پیش رفته است. این دهقان با ابراز خرسندی از اقدام وزارت زراعت برای ساخت ذخیره‌گاه‌های پیاز در این ولایت، گفت: «قبلاً هیچ پیاز کشت نمی‌توانستیم چون نگهداری نمی‌شد و حالا که ذخیره‌خانه پیاز ساخته شد می‌توانیم پیاز کشت و آن را نگهداری کنیم.» هم‌چنین حاجی سلطان یک‌ تن دیگر از این دهقانان که در بخش تجارت کچالو نیز فعالیت دارد، می‌گوید: «قبلاً به دلیل نبود ذخیره‌خانه، پیاز در این مناطق زیاد کشت نمی‌شد، بناً از وزارت زراعت می‌خواهیم تا با توزیع تخم‌های اصلاح‌شده‌ی پیاز و راهنمایی‌های تخنیکی دهقانان را در ترویج بیش‌تر پیاز همکاری کند.»
تمرکز بیش‌تر برای ساخت ذخیره‌‌گاه‌های پیاز در ولسوالی‌های شیبر و کهمرد است، زیرا این ولسوالی‌ها برای کشت پیاز، آب و هوای مناسب دارند.

خبرهای تازه

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

تأکید وزارت زراعت بر هماهنگی، شفافیت و کیفیت در تطبیق پروژه‌های انکشافی

نشستی به ریاست مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و با حضور رؤسا، مشاوران بخش آبیاری و منابع طبیعی و مسئولان مؤسسه افغان اید برگزار شد.
در این. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

بازگشت به خبرها