پروژه امرار معیشت روستایی در دایکندی پایان یافت

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۳/۳۰ - ۹:۱۳
پروژه امرار معیشت روستایی در دایکندی پایان یافت

٣٠ جوزای ۱۴۰۰
پروژه امرار معیشت روستایی(BRL)  که توسط مؤسسه آکسفام تطبیق می‌شد، به پایان رسید.
این پروژه شامل ساخت و تجهیز چهار کارخانه کوچک پروسس بادام و تولید لبنیات‌، ساخت ۴۱ قطعه باغ نمایشی بادام و آموزش دهقانان، ساخت ۱۰ قوریه نهال بادام و آموزش ۹۸ دهقان، احیای ۴۳ هکتار باغ بادام و آموزش ۹۸ دهقان، احداث ۴۰ قطعه علفچر، ارتقای ظرفیت شش هزار و ۵۳۰ دهقان در مورد مدیریت باغ، منابع طبیعی، تغییر اقلیم و کنترل آفات و امراض طبیعی، اعمار ۱۳۱ منبع آبی خرد، اعمار ۶۰ دیوار استنادی برای جلوگیری از تخریبات سیلاب و ساخت ۱۰۱ گلخانه خرد می‌شود. علاوه بر آن، توزیع ۷۰۰ رأس بز بیتل و دورگه به ۳۵۰ خانم، ایجاد ۳۱ قطعه نمایشی زعفران، تربیت دو پاراویت و تهیه ادویه و لوازم مورد نیاز کلینیک آن‌ها، تجهیز دو کلینیک خدمات زراعتی و تخمیانه‌، آموزش ۷۰ نفر در بخش‌های مختلف حرفه‌ای و فنی و آبیاری نهال‌های بادام توسط ۸۰۰ خانم بی‌بضاعت به مدت شش ماه، از دیگر فعالیت‌ها و دستاوردهای این پروژه در دایکندی است.
گفتنی است که پروژه امرار معیشت روستایی(BRL)  در مدت شش سال در دو مرحله اجرا شده است. بودجه مجموعی این پروژه، چهار میلیون و ۳۵۰ هزار دالر استرالیایی بود که توسط استرالیا تمویل شد. این پروژه در نیلی و ولسوالی شهرستان در سطح ۴۰ شورای انکشافی تطبیق شده و به تعداد ۲۸ هزار و ۳۶۶ نفر به‌‌طور مستقیم از آن مستفید شده‌اند

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS