وزارت زراعت در اطلاع‌رسانی اول شد

content_admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۵/۱۶ - ۱۴:۳۴
وزارت زراعت در اطلاع‌رسانی اول شد

۱۶ اسد ۱۳۹۸
بر اساس ارزیابی‌های کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات از وب‌سایت‌های نهادهای دولتی که در یک گزارش مفصل از سوی این نهاد امروز چهارشنبه
۱۶ اسد نشر شد، وزارت زراعت در نشر اطلاعات پیش‌گیرانه به منظور اطلاع‌رسانی به شهروندان، در میان ۵۲ نهاد دولتی، جایگاه اول را از آن خود کرد.
عین‌الدین بهادری، رییس کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات در مراسم ارایه‌ی این گزارش در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در یک کنفرانس خبری گفت که این ارزیابی‌ها، بر اساس شاخص‌ها
ی تعیین شده از سوی این کمیسیون صورت گرفته بود.

کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات در گزارش خود در مورد اداره‌های برتر، گفته است: «۲۳ اداره‌ای که در کتگوری اول قرار دارند و اطلاعات مرتبط به بندهای ماده‌ی ۱۵ [قانون دست‌رسی به اطلاعات] را بیش‌تر به طور پیش‌گیرانه از طریق ویب‌سایت‌های ادارات‌شان به نشر رسانیده‌اند.» در گروه اول، ۲۳ اداره از ۹۰ تا ۷۰ نمره گرفته‌اند که نخست وزارت زراعت و به دنبال آن، وزارت‌های مالیه و صحت و به دنبال آن ۲۰ اداره‌ی دیگر قرار دارد.

هم‌چنان عین‌الدین بهادری رییس کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات از وزارت زراعت به دلیل ساخت آرشیف دیجیتالی‌اش، ابراز سپاس کرد و گفت که وزارت زراعت در ساخت آرشیف دیجیتالی کار بزرگی کرده است و برای دیگر نهادها یک مدل و الگو است، اداره‌های دیگر باید از آن الگوبرداری کنند.

در این گزارش هم‌چنان ۲۲ اداره به عنوان اداره‌های متوسط و هفت اداره‌ی دیگر به حیث اداره‌های ضعیف در نشر اطلاعات پیش‌گیرانه قلم‌داد شده‌اند.

هم‌چنان فیروز بشری سرپرست ریاست مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت که بخش‌های سخنگویی وزارت‌خانه‌ها تلاش می‌کنند همکار خوب رسانه‌ها باشند و بخش‌های اطلاع‌رسانی این نهادها به همه‌ی شهروندان کوشش می‌کنند اطلاع‌رسانی کنند. او گفت که اگر وضعیت اطلاع‌رسانی و همکاری بخش‌های مطبوعاتی امروز با چهار سال قبل مقایسه شود، روشن خواهد شد که چی تفاوت‌هایی به میان آمده است.

همین گونه کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات می‌گوید که آنان شکایت‌های متقاضیان اطلاعات را در صورت عدم ارایه‌ی اطلاعات بررسی می‌کنند و در مورد، اقدام‌هایی جدی را روی دست خواهند گرفت.

حمدالله ارباب سخنگو و منشی کمیسیون دسترسی به اطلاعات نیز گفت که اگر متقاضی‌ای درخواستش بی‌پاسخ می‌ماند، باید همان درخواست را به آنان ایمیل کند تا به مسأله به صورت جدی رسیده‌گی شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS