وزارت زراعت باز هم در اطلاع‌رسانی اول شد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۷/۷ - ۱۷:۵۳
وزارت زراعت باز هم در اطلاع‌رسانی اول شد

 

۷ میزان ۱۳۹۹

بر اساس یک گزارش تحقیقی که دیده‌بان شفافیت افغانستان درباره‌ی تطبیق قانون دست‌رسی به اطلاعات، تهیه کرده است، وزارت زراعت جایگاه اول اطلاع‌رسانی را در میان نهادهای دولتی از آن خود کرد و کلید طلایی اطلاع‌رسانی را به دست آورد.
سیداکرام افضلی رییس دیده‌بان شفافیت افغانستان گفت: "ما ۲۰ اداره را بررسی کردیم، در این میان، وزارت زراعت با گرفتن ۴۷ نمره، جایگاه اول را در اطلاع‌رسانی از آن خود کرد."
آقای افضلی گفت که وزارت زراعت بسیار خوب کار کرده است و باید برای دیگر ادارات الگو شود.
عین‌الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات گفت که نشر ۸۰ هزار سند مختلف در وب‌سایت وزارت زراعت یک تحول بزرگ در اطلاع‌رسانی است. آقای بهادری گفت: "دست‌رسی به اطلاعات، رشد اقتصادی به میان می‌آورَد. کارهایی که در وزارت زراعت صورت گرفته، باید از سوی دیگر نهادها کاپی شود."
محمدطاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در این برنامه گفت که وزارت زراعت با زمینه‌سازی برای اطلاع‌رسانی برای مردم، ضمن تحقق بخشیدن حق شهروندان، حکومت دیجیتالی را ترویج کرده است.
انوارالحق احدی نامزدوزیر و سرپرست وزارت زراعت در این برنامه گفت: "خوشحالم که وزارت زراعت جایگاه اول را به دست آورد." آقای احدی گفت: "کریدیت این جایگاه به اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت می‌رسد، هم‌چنان به وزیر صاحب قبلی، که برای‌شان مبارک می‌گویم، مبارک باشد. هم‌چنان از تیم مطبوعاتی خود تشکر می‌کنم."
سرپرست وزارت زراعت در پاسخ به این سوال که وزارت زراعت چگونه اطلاع‌رسانی می‌کند، گفت که داشتن آماده‌گی‌ها و تیم تخنیکی در اطلاع‌رسانی موثر است.
آقای احدی در ادمه یادآور گردید: "مردم حق دارند به اطلاعات دست‌رسی داشته باشند، چیزی نباید از مردم پنهان باشد، مردم باید به اطلاعات دست‌رسی داشته باشند، رسانه‌ها قوه‌ی چهارم هستند. کارکرد حکومت با رسانه‌ها ارزیابی می‌شود، این‌ها بنیادهای حکومت‌داری شفاف است."
سرپرست وزارت زراعت، در کنار اطلاع‌رسانی برای بخش امراض حیوانی، باغداری و اطلاعات دیجیتالی، روی نشرات عامه نیز کار می‌کند، و جایگاه اول را بخش اطلاع‌رسانی وزارت زراعت به خاطر اطلاع‌رسانی به عام مردم به دست آورده است.
باید گفت در این گزارش، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی با گرفتن ۴۲ نمره دوم و اداره‌ی تدارکات ملی با گرفتن ۴۱ نمره در میان نهادهای تحت بررسی سوم شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS