نشست کمیته‌ی رهبری برنامه‌های «CLAP» و «SNaPP2» برگزار شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۸ - ۱۶:۲۵
نشست کمیته‌ی رهبری برنامه‌های «CLAP» و «SNaPP2» برگزار شد

۸ دلو ۱۳۹۹
نشست کمیته‌ی رهبری برنامه‌های زراعت و مالداری به اشتراک مردم «CLAP» و حمایت از اولویت ملی دوم «SNaPP2» در تالار جلسات این برنامه‌ها، تحت ریاست حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تدویر یافت. هدف از برگزاری این جلسه، تشریح دست‌آوردها و بحث روی پلان‌های مؤثر برای سال آینده گفته شده است.
در این جلسه که نماینده‌گان وزارت‌های احیا و انکشاف دهات، مالیه، و امور زنان اشتراک داشتند، در آغاز مصطفی حامد ضیاء رییس برنامه‌های زراعت و مالداری به اشتراک مردم «CLAP» و حمایت از اولویت ملی دوم «SNaPP2»، پیرامون فعالیت‌ها و دست‌آوردهای هر دو پروژه به طور جامع و مفصل معلومات ارایه کرد. آقای ضیاء هم‌چنان در ادامه پلان‌های سال آینده این پروژه‌ها را تشریح کرد.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، بعد از شنیدن معلومات کامل درباره فعالیت‌ها، دست‌آوردها و پلان‌های سال آینده این برنامه‌ها، هدایت مفصلی جهت تطبیق مؤثر فعالیت‌های برنامه‌ها در سال آینده، افزایش تولیدات زراعتی، بهبود کیفیت تولیدات و توسعه فعالیت‌های زراعتی در بخش زراعت للمی، به خصوص گندم ارایه کرد.
آقای غفوری به بخش آبیاری برنامه‌های مذکور به طور مشخص وظیفه سپردند تا در تطبیق پروژه‌ها از استراتژی آبیاری در مناطق خشک پیروی کنند و هم‌چنان روی دو طرح مشخص در بخش‌های آبیاری قطره‌ای یا بارانی و آبیاری سطحی در مشورت با سایر پروژه‌ها در ولایات تحت پوشش برنامه‌ها کار کنند تا بتوانیم از آن‌ها در بخش آبیاری مؤثر استفاده کنیم.
در اخیر به مسوولان برنامه‌های مذکور هدایت داده شد تا به خاطر بحث بیش‌تر در بخش‌های تخنیکی، جلسات مشابه دیگر نیز تدویر شود.
جلسه‌ی این کمیته به طور سالانه طبق ضرورت در سطح وزارت‌ها برگزار می‌گردد و نظرات اعضای کمیته شامل پلان‌های سال‌های آینده می‌شود و در ولایات تحت پوشش تطبیق می‌گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS