قیمت تخم مرغ به شش افغانی کاهش یافت

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۲/۴ - ۱۳:۳۰
قیمت تخم مرغ به شش افغانی کاهش یافت

قیمت تخم مرغ به شش افغانی کاهش یافت!
 وزارت زراعت، آبیاری و مالداری روز سه شنبه هفته جاری نشستی را به منظور چگونه‌گی کاهش قیمت تخم مرغ با حضور مسوولان اتاق زراعت و مالداری، اتحادیه‌ی مرغداران، تولیدکننده‌گان بزرگ و تاجران واردکننده برگزار کرد.
در این جلسه صرف صحبت نشد (نه فیصله) که تخم مرغ باکیفیت از سه بندر و به شکل محدود به کشور وارد شود تا مشکلات شهروندان حل شود.
تاجران و تولیدکننده‌گان احتکارگر، با دانستن این که تخم مرغ وارد می‌شود و کنترل نرخ‌ها از دست‌شان بیرون می‌شود، تخم‌ مرغ‌هایی را که ذخیره محتکرانه کرده بودند تا به بهای بلند بفروشند، به بازار عرضه کردند که باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شد.
در مقابل، امروز کاهش نرخ تخم مرغ از ۱۲ افغانی به شش افغانی و حضور فراوان این محصول در بازار نشان داد که صحبت در مورد واردات محدود باعث شده است که محتکران محصولات ذخیره‌ی‌شان را بیرون بکشند و قیمت‌ها کاهش یابد.
وزارت زراعت از همه عوامل دولتی و خصوصی می‌خواهد که جلو احتکار را بگیرند تا مردم بتوانند با راحتی زنده‌گی عادی کنند و به مواد اولی مورد نیازشان دست‌رسی داشته باشند.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری بدین‌وسیله از آن عده تولیدکننده‌گان بزرگ و خدمت‌گزار مردم که با دل‌سوزی در افزایش تولید می‌کوشند، سپاس‌گزاری می‌کند و از آنان می‌خواهد به تلاش‌های صادقانه‌ی‌شان برای گسترش تولید وطنی در بازار تلاش‌های‌شان را بیش‌تر کنند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS