طرح مدیریت محصولات زراعتی؛ ۲۳۰ پروژه در ولایت هلمند تطبیق می‌شود

user-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۲/۲۴ - ۱۷:۱۱
هلمند کې د کرنیزو محصولاتو مدیریت د طرحې پلي کېدل پیل شو

طرح مدیریت محصولات زراعتی؛
۲۳۰ پروژه در ولایت هلمند تطبیق می‌شود
۲۴ ثور ۱۳۹۹
به منظور مدیریت بهتر محصولات زراعتی، کار اجرایی سه نوع پروژه در هلمند آغاز شد. این پروژه‌ها ساخت کشمش‌خانه، ذخیره‌خانه‌های پیاز، توزیع دستگاه‌های آفتابی خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی را شامل می‌شود.
زلمی الکو، رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هلمند گفت که ساخت ۱۵۰ کشمش‌خانه‌ی مدرن، اعمار ۵۰ ذخیره‌خانه‌ی پیاز، توزیع ۳۰ دستگاه خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی، پروژه‌هایی‌اند که در این ولایت عملی می‌شوند.
آقای الکو گفت بازاریابی به مهم‌ترین محصولات زراعتی هلمند، فراهم‌سازی کار مستقیم به یک هزار و ۸۴۰ تن، حفظ بهای مناسب محصولات زراعتی در فصل‌های مختلف و رشد اقتصاد دهقانان از اهداف تطبیق این پروژه‌ها است. هم‌چنان ریاست زراعت ولایت هلمند می‌گوید که تطبیق این پروژه‌ها باعث کاهش کشت خشخاش نیز می‌گردد.
محمدیاسین خان والی هلمند گفت که این پروژه‌ها برای هلمند ارزش بنیادی و حیاتی دارد و کار تطبیق‌شان توسط شوراهای انکشافی عملی می‌شود که دارای شفافیت بالایی است، مردم می‌توانند خودشان تطبیق کنند و خودشان از زیربناهای‌شان محافظت کنند. والی هلمند به پاس منظوری برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعت از محمداشرف غنی رییس جمهور و به خاطر ساخت این طرح از وزارت زراعت سپاس‌گزاری کرد.
انگور، پیاز و بادنجان رومی در شمار تولیدات عاجل می‌آید که پیش از این حفاظت نمی‌شد و با تطبیق پروژه‌های جدید، ظرفیت نگهداری این محصولات نیز به میان می‌آید که باعث متناسب‌شدن عرضه و مناسب شدن بهای این محصولات در بازارها می‌شود.
اعمار هزاران ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو برای دهقانان، ایجاد صدها سردخانه‌ی صفر انرژی سارک برای نگهداری میوه و ساخت هزاران کشمش‌خانه برای باغداران، در کنار توزیع هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی به دهقانان و باغداران، همکاری با پروسس‌کننده‌گان بزرگ محصولات زراعتی، ممنوعیت احتمالی واردات مشابه به تولید داخلی در فصل برداشت آن در کشور و فراهم‌سازی قراردادهای فروش محصولات زراعتی، از موارد شامل در برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی است.
پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی، که در سراسر کشور عملی می‌شود، ملکیت دهقانان و باغداران است. دهقانان و باغدارانی که می‌خواهند از این تأسیسات برای‌شان ساخته شود، تنها ۱۰ درصد هزینه را می‌پردازند، زیرا ۹۰ درصد دیگر هزینه را وزارت زراعت برای‌شان کمک می‌کند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS