ششمین جشنواره گل بادام در دایکندی برگزار شد

content_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۱ - ۱۷:۱۶
ششمین جشنواره گل بادام در دایکندی برگزار شد

۱۱ حمل ۱۴۰۰
ششمین جشنواره فرهنگی- هنری گل بادام، امروز با در محفل با شکوهی با حضور صدها تن از شهروندان، مسوولان محلی، فرهنگیان و هنرمندان ولایات مرکزی، در چوک «گل‌ بادام» در ولایت دایکندی برگزار شد.
مسوولان محلی در سخنرانی‌های‌شان در این مراسم، گفتند که هدف از برگزاری جشنواره گل‌ بادام برجسته‌سازی داشته‌های ولایت دایکندی به ویژه محصولات بادام است.
محمدضیا همدرد والی دایکندی، می‌گوید که بادام از محصولات عمده‌ی ولایت دایکندی است و بر رشد اقتصاد باشندگان این ولایت تاثیر زیاد دارد. او گفت
که بادام با توجه به ارزش غذایی و طبی که دارد از قیمت خوبی برخوردار است و بیشتر دهقانان دایکندی با برداشت محصولات‌شان می‌توانند مصارف یک‌ساله خود را تامین کنند. او هم‌چنین گفت که اداره محلی برنامه‌ای را در قسمت افزایش محصول بادام و بازاریابی آن روی‌دست دارد و تلاش می‌کند که برای آن بودجه پیدا نماید.
فاطمه اکبری معاون امور اجتماعی و اقتصادی ولایت و سیدعبدالواحد فیروزی رییس زراعت آبیاری و مالداری دایکندی نیز پیرامون تاریخ‌چه بادام، انواع بادام موجود در دایکندی و جشنواره گل بادام صحبت کردند.
در جریان این جشنواره فرهنگی-هنری، برنامه‌هایی چون شعر، سرود، تیاتر و موسیقی محلی نیز اجرا شد و هم‌چنین صنایع دستی و محصولات زراعتی دایکندی طی یک نمایش‌گاه به نمایش گذاشته شد.
قابل ذکر است که در سلسله جشنواره گل بادام، شام فرهنگی نیز تا سه‌شب آینده با برنامه‌های متنوع فرهنگی- هنری برگزار می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS