ریاست زراعت دایکندی درباره فعالیت‌های زراعتی امسال به باشنده‌گان ولسوالی‌های میرامور و شهرستان معلومات داد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۸ - ۹:۴۵
ریاست زراعت دایکندی درباره فعالیت‌های زراعتی امسال به باشنده‌گان ولسوالی‌های میرامور و شهرستان معلومات داد

۷ جدی ۱۳۹۹
مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت دایکندی در سفری به ولسوالی میرامور این ولایت، در جلسه‌ای به باشنده‌گان این ولسوالی‌های میرامور و شهرستان درباره فعالیت‌های امسال در عرصه‌ی زراعت، آبیاری و مالداری معلومات دادند.
سیدعبدالواحد فیروزی رییس زراعت دایکندی، در این جلسه گفت که ساخت ۲۹ ذخیره‌گاه کچالو، ۴۱ ذخیره‌گاه پیاز، هشت سردخانه‌ی سیب و هم‌چنین توزیع ۴۵ تُن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم، شش‌هزار و ۵۳۹ کیلوگرام پیاز زعفران برای ساخت ۱۳ مزرعه‌ی نمایشی، ۴۰ سبزخانه برای تولید سبزیجات، ساخت ۵۹۵ جریب باغ مختلف‌ و عصری، تطبیق ۲۳ هزار و ۱۲۰ دوز واکسین بروسلوز، کنترل آفات نباتی در مناطق مختلف ولسوالی‌های میرامور و شهرستان، آموزش‌دهی به دهقانان و شاخه‌بُری درختان میوه از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های امسال می‌باشد.
او گفت برخی از مؤسسات نیز در عرصه‌های مدیریت چراگاه‌ها، احیای جنگل‌ها، ساخت قوریه، کاشت علف و گیاهان طبی، ایجاد گل‌خانه در دو ولسوالی شهرستان و میرامور و همین‌طور تجهیز فابریکه‌های لبنیات، پروسس بادام، اعمار و تجهیز فارم گاوداری، توزیع تخم‌های اصلاح‌شده و کود کیمیایی فعالیت داشته‌اند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS