دیدار وزیر زراعت با معاون هیأت اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان درباره‌ی توسعه‌ی زراعت تجارتی

content_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۶ - ۱۴:۲۰
دیدار وزیر زراعت با معاون هیأت اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان درباره‌ی توسعه‌ی زراعت تجارتی

۶ حوت ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت آبیاری و مالداری در دفتر کارش با آرناوت پاولس، معاون هیأت اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان ملاقات کرد. آنان درباره‌ی توسعه‌ی همکاری‌های اتحادیه‌ی اروپا با وزارت زراعت صحت کردند. در این ملاقات ویم ریپما رییس بخش توسعه اجتماعی اتحادیه اروپا نیز اشتراک داشت.
در این دیدار، معاون هیأت اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان گفت که آن اتحادیه می‌خواهد هم‌آهنگی‌ها میان وزارت زراعت و اتحادیه‌ی اروپا بیش‌تر شود. به قول او، اتحادیه‌ی اروپا علاقه‌مند است تا در بخش توسعه‌ی باغداری و مالداری وزارت زراعت را همکاری بیش‌تر کند و هم‌چنان این اتحادیه مایل است در بخش زراعت تجارتی و تقویت زنجیره‌ی ارزش محصولات زراعتی به وزارت زراعت کمک کند. آقای پاولس خبر داد که اتحادیه‌ی اروپا برای پروژه‌ی امید ۱۷ میلیون یورو را اختصاص داده است.
معاون اتحادیه‌ی اروپا گفت که آن اتحادیه مایل است در بخش‌های تخنیکی، ظرفیت‌سازی، استانداردسازی و تجهیزات وزارت زراعت را کمک کند.
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، ضمن خوش‌آمدگویی به آنان و قدردانی از کمک‌های اتحادیه‌ی اروپا در بخش زراعت افغانستان، درباره‌ی برنامه‌ها، پلان‌ها و دست‌آوردهای این وزارت سخن گفت و از خشک‌سالی احتمالی در ۱۴۰۰ صحبت کرد.
آقای احدی گفت که وزارت می‌خواهد که زراعت افغانستان به شکل پایدار توسعه پیدا کند و تمرکز این نهاد روی توسعه‌ی مارکیت است و باید زراعت کشور مارکیت‌محور و تجارتی باشد و بازارهای جهانی باید برای تولیدات زراعتی افغانستان جست‌وجو شود که همکاری اتحادیه‌ی اروپا در این بخش مؤثر است.
وزیر زراعت همین طور گفت که ما روی تقویت،‌ پروسس و بسته‌بندی بهتر محصولات زراعتی کار می‌کنیم و در این راستا و در بخش ظرفیت‌سازی، خواستار کمک بیش‌تر اتحادیه‌ی اروپا هستیم.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS