در پنج سال اخیر، پنج‌هزار جریب باغ جدید در کاپیسا ساخته شده است

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۵/۳۰ - ۹:۳۰
در پنج سال اخیر، پنج‌هزار جریب باغ جدید در کاپیسا ساخته شده است
 
۳۰ اسد ۱۳۹۹
ریاست زراعت،‌ آبیاری و مالداری ولایت کاپیسا، می‌گوید که در پنج سال اخیر، پنج‌هزار جریب باغ جدید در این ولایت ساخته شده است.
همایون حبیب رییس اداره زراعت کاپیسا، گفت که بخشی از این باغ‌ها سیب متراکم است. او افزود که حاصلات سیب کاپیسا سالانه به بیش از هشت‌هزار و ۸۹۸ متریک تُن می‌رسد.
هم‌چنین عبدالکریم کریمی مسوول برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری در ولسوالی حصه‌ دوم کوهستان کاپیسا، می‌گوید که از سال ۲۰۱۳ به این طرف، ۶۷۵ جریب باغ مختلف به شمول باغ‌های متراکم سیب تنها در این ولسوالی ساخته شده است. به گفته‌ی او، مفیدیتی که باغ‌های متراکم سیب دارد این است که وقت‌تر به ثمر می‌رسد و به قیمت مناسب در وقت مناسب به فروش می‌رسد.
در یک جریب باغ متراکم سیب، ۴۵۰ نهال غرس می‌شود و معمولاً محصولات این باغ‌ها در ماه اسد پخته و ثمر می‌دهد.
در همین‌حال، باغدارانی که برای‌شان باغ‌های متراکم ساخته شده است، از محصولات آن ابراز خرسندی می‌کنند.
رحم‌خدا یک دهقان در قریه «قزاق» حصه دوم کوهستان که پنج سال قبل از سوی وزارت زراعت برایش یک جریب باغ متراکم سیب در زمین اجاره‌ای ساخته شد، می‌گوید که امسال ۴۰۰ هزار افغانی از فروش حاصلات باغش به دست خواهد آورد. رحم‌‌خدا نیمی از محصولاتش را به مالک زمین می‌پردازد.
این دهقان تاکید دارد که حاصلات باغ‌های متراکم چهار برابر بیش‌تر از باغ‌هایی که به شکل سنتی است، می‌باشد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۴
Background image

سفر هیئت ریاست منابع بشری وزارت زراعت به ولایت ارزگان

۱ ثور ‍۱۴۰۳ هـ.ش

هیئتی از ریاست منابع وزارت زراعت، آبیاری و مالداری این وزارت به منظور ارزیابی کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالدرای ولایت ارزگان به آن ولایت سفر کردند.
این هیئت مطابق. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

BACK TO NEWS