حاصلات شفتالو در ولسوالی قیصار فاریاب افزایش یافته است

user-admin
شنبه ۱۴۰۱/۵/۲۲ - ۱۳:۴۷
حاصلات شفتالو در ولسوالی قیصار فاریاب افزایش یافته است


۲۲ اسد ۱۴۰۱ هـ.ش
۱۵ محرم ۱۴۴۴ هـ.ق
مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب می‌گویند، حاصلات شفتالو در ولسوالی قیصار این ولایت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مولوی نورالهدا متوکل آمر امور زراعتی اداره زراعت می‌گوید: «امسال حاصلات شفتالو در ولایت فاریاب  افزایش پیدا کرده است و علاقه‌مندی مردم به این محصول نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است که بیش‌ترین و خوش‌مزه‌ترین شفتالو در ولسوالی قیصار تولید می‌شود.
شماری از باغداران از انتشار مرض گموسیس (شلم) و پیچیده گی برگ درختان شفتالو شکایت دارند این مرض از مهم ترین امراض قارچی و ویروسی می‌باشد که در اثر زخم های میخانیکی صدمات حشرات امراض قارچی و شرایط نامساعد محیطی و نمویی به‌وجود می‌آید.
قیصار در ولایت فاریاب از جمله ولسوالی‌هایی است که در پهلوی تولید انگور و کشمش شفتالو یکی از میوه‌جات خوش طعم این ولسوالی است و از مهم ترین تولیدات چند سال اخیر باغداران این ولسوالی به‌شمار می‌رود که به‌طور روز افزون حاصلات شفتالو روبه‌افزایش است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS