اشتراک وزیر زراعت در اجلاس سیستم‌های غذایی سازمان ملل

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۵/۴ - ۱۶:۳
اشتراک وزیر زراعت در اجلاس سیستم‌های غذایی سازمان ملل

۴ اسد ۱۴۰۰
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، به نماینده‌گی از افغانستان در اجلاس سیستم‌های غذایی سازمان ملل (UNFSS) که به‌صورت مجازی برگزار شده بود، اشتراک و صحبت کرد.
در این اجلاس به شمول افغانستان، ۱۱۱ کشور اشتراک داشتند.
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، در این اجلاس با اشاره به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ۱، ۲ و ۱۲ برای رفع معضل گرسنه‌گی، گفت که برای ریشه‌کن کردن این معضل تا سال ۲۰۳۰، به تلاش‌های جدی نیاز است.
آقای احدی هم‌چنان گفت که در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌طور فزاینده در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند و افغان‌ها در خط مقدم عدم مصونیت غذایی هستند. وی تأمین غذای متعادل و پایدار برای شهروندان افغانستان را از اولویت‌های دولت افغانستان عنوان کرد.
وزیر زراعت گفت که امکان افزایش فقر و عدم مصونیت غذایی در افغانستان به دلیل جنگ و خشک‌سالی وجود دارد و از این رو، او با توجه به زراعتی بودن کشور، بر تأمین صلح برای رشد زراعت و تأمین غذا تأکید کرد.
از سوی دیگر آقای احدی گفت که وزارت زراعت در حال نوسازی زراعت است که به کاهش فقر در مناطق دوردست کمک می‌کند. او در این مورد به توزیع تخم‌های اصلاح شده و ترویج شیوه‌های جدید باغداری اشاره کرد.
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، گفت که افغانستان برای اطمینان از مصونیت غذایی، اداره مستقل غذا را ایجاد کرده است.
وزیر زراعت هم‌چنان گفت که افغانستان متعهد به تأمین غذای سالم و مناسب برای شهروندانش است و در زمینه استندردسازی غذا، خواستار همکاری جامعه جهانی شد. وی از سازمان ملل، مؤسسات آن، سایر شرکای توسعه‌ای، مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاهی و اتحادیه‌های جهانی نیز خواست که به پشتی‌بانی تخنیکی و مالی خود از افغانستان ادامه دهند تا چشم‌انداز ۱۰ سال آینده ترسیم و غذای استندرد تأمین شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS