۱۶ ذخیره‌خانه‌ی صفر انرژی برای پیاز و کچالو در بامیان به بهره‌برداری سپرده شد

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۷/۷ - ۱۱:۳۷
۱۶ ذخیره‌خانه‌ی صفر انرژی برای پیاز و کچالو در بامیان به بهره‌برداری سپرده شد
۷ میزان ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توسط پروژه سکتوری انکشاف زنجیره‌ی ارزش باغداری «HVCDSP» ۱۶ ذخیره‌خانه‌ی صفر انرژی برای پیاز و کچالو را در ولایت بامیان به بهره‌برداری سپرد.
این ذخیره‌خانه‌ها که در مرکز بامیان و ولسوالی کهمرد این ولایت واقع است، با معیارهای اساسی اعمار شده است. ذخیره‌خانه‌های ذکر شده با ظرفیت ذخیره کردن ۱۲ تن کچالو/ پیاز به دهقانان مربوطه ساخته شده است. بامیان یکی از ولایت‌های حاصل‌خیز در قسمت تولید کچالو در کشور است، بناً نیاز است تا ذخیره‌خانه‌های فراوانی به منظور ذخیره کردن کچالو و پیاز در این ولایت ساخته شود که در این راستا پروژه سکتوری انکشاف زنجیره ارزش باغداری از طریق طرح مدیریت محصولات زراعتی ۱۳۹ ذخیره‌خانه‌ی صفر انرژی برای کچالو و پیاز را برای این ولایت در نظر گرفته است که از این جمله، ۱۶ ذخیره‌خانه تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شده است.
نیک بخت کاظمی یک تن از مستفیدشونده‌گان این ذخیره‌خانه‌ها می‌گوید: «ما هر سال به دلیل نداشتن ذخیره‌خانه‌ی کچالو، محصولات کچالوی‌مان را در فصل برداشت آن با قیمت پایین می‌فروختیم، اما امسال خوشبختانه یک ذخیره‌خانه‌ی معیاری صفر انرژی برای‌مان ساخته شده که به همین دلیل، کچالوی‌مان را نفروختیم و هم‌چنان تصمیم گرفته‌ام تا کچالوی دهقانان هم‌جوارم را نیز خریداری کنم و در ذخیره‌خانه‌ی خود ذخیره نمایم.»
باید گفت که این ذخیره‌خانه‌ها در حدود ۷.۶ میلیون افغانی هزینه برداشته که از سوی بانک انکشاف آسیایی تمویل می‌گردد و نیز حدود ۹۶ تن به صورت غیر مستقیم از این ذخیره‌خانه‌ها بهره می‌برند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS