معرفی نباتات جدید و ساخت ۲۶ مزرعه نمایشی نباتات تیلی در بادغیس

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۳:۲۷
معرفی نباتات جدید و ساخت ۲۶ مزرعه نمایشی نباتات تیلی در بادغیس

۱۲ حوت ۱۳۹۹
ریاست زراعت، ‌آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، به منظور توسعه کشت و افزایش تولید نباتات تیلی در این ولایت، ۲۶ مزرعه‌ی نمایشی نباتات تیلی می‌سازد. این مزرعه‌های نمایشی که شامل گیاهان زغر، ممپلی، آفتاب‌پرست و کنجد می‌شود، هر کدام به مساحت نیم جریب در زمین‌های آبی ساخته می‌شود.
هدف از ساخت این مزرعه‌های نمایشی ترویج نباتات صنعتی و هم‌چنان معرفی نباتات جدید، از قبیل زغر و ممپلی است که تا کنون دهقانان با کشت و تولید آن آشنایی نداشته‌اند.
با ساخت این مزرعه‌های نمایشی، به جز از دهقانان مستفیدشونده، دیگر دهقانان نیز چگونه‌گی کشت و پرورش آن‌ها را یاد خواهند گرفت.
این مزرعه‌ها در حالی ساخته می‌شود که قبلاً ۹۵ دهقان علاقه‌مند در زمینه‌های کاشت و برداشت نباتات تیلی در برنامه‌های آموزشی، از جانب ریاست زراعت مهارت‌های نو در این بخش یاد گرفته‌اند.
کشت نباتات تیلی در بادغیس سابقه طولانی دارد و روغنی که از این نباتات تولید می‌شد، به شکل سنتی پروسس می‌شد.
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بادغیس در نظر دارد با راه‌اندازی و تطبیق برنامه‌های منظم ترویجی و تشویقی، صنعت تولید و پروسس این نباتات با ارزش را در این ولایت تقویت کند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS