سردخانه‌داران از سردخانه‌های سیب در دایکندی راضی‌اند

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۲:۳۷
سردخانه‌داران از سردخانه‌های سیب در دایکندی راضی‌اند

۱۴حوت ۱۳۹۹
سید عبدالواحد فیروزی رییس اداره زراعت، آبیاری و مالداری ولایت دایکندی، با نظارت از سه سردخانه‌ سیب در این ولایت، می‌گوید که مالکان سردخانه‌های سیب از این سردخانه‌ها رضایت دارند.
آقای فیروزی به نقل از مالکان این سردخانه‌ها می‌گوید که سیب‌هایی که در این سردخانه‌ها نگهداری شده، کاملاً سالم مانده و از زمانی که در سردخانه‌ها آورده شده، تاکنون هیچ‌گونه تغییراتی در این محصولات به‌وجود نیامده است.
رییس اداره زراعت دایکندی می‌افزاید: «مالکین سردخانه‌ها علاوه نمودند که سردخانه‌ها در این ولایت کاملاً نتیجه داده و از توجه رهبری وزارت زراعت اظهار تشکری نمودند.»
 قابل ذکر است این‌که سیب در وقت برداشت در این ولایت سردسیر ۷۰ افغانی به فروش می‌رسید و اکنون در بازار همین سیب که در سرد خانه‌ها نگهداری می‌شود، به ۲۰۰ افغانی به فروش می‌رسد. با گذشت هر روز قیمت این محصول افزایش می‌یابد. همچنان باغداران خواهان افزایش اعمار چنین سردخانه‌ها در سال‌های آینده هستند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS