تلاش‌ها برای تطبیق سیستم قطره‌ای به منظور صرفه‌جویی در آب در کندهار

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۴/۶/۱۳ - ۱۱:۷
تلاش‌ها برای تطبیق سیستم قطره‌ای به منظور صرفه‌جویی در آب در کندهار

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندهار به هدف آبیاری مؤثر زمین‌های زراعتی و صرفه‌جویی در مصرف آب، تلاش‌های خود را برای عملی‌سازی سیستم قطره‌ای (چکانی) افزایش داده است.
به همین منظور، مولوی عبدالرشید منیب رئیس زراعت، آبیاری و مالداری کندهار با انجنیر محیب‌الله هوتک، مسئول تطبیق این سیستم، در دفتر کارش دیدار کرد. در این ملاقات، دو طرف روی چگونگی عملی‌شدن سیستم قطره‌ای، سهولت برای دهقانان و صرفه‌جویی آب به‌طور همه‌جانبه بحث و تبادل نظر نمودند.
مولوی عبدالرشید منیب، مزایای سیستم قطره‌ای را «کم‌هزینه بودن، سهولت و صرفه‌جویی در آب» عنوان کرد و از مسئول انجنیر خواست تا در اجرای این سیستم با دهقانان همکاری نزدیک داشته باشد. او تأکید کرد که دهقانان باید از طریق نمونه‌های عملی، به‌گونه کامل با مؤثریت این روش آشنا شوند تا زمین‌های زراعتی‌شان به‌صورت مدرن و مؤثر آبیاری گردد.
رئیس زراعت کندهار همچنان بر آگاهی‌دهی عامه از طریق نشرات رادیویی و نصب پوسترها تأکید کرد و اطمینان داد که شرکت‌های مربوطه همکاری همه‌جانبه خواهند داشت.
در همین حال، انجنیر محیب‌الله هوتک بر تطبیق سیستم قطره‌ای اطمینان داد و افزود که در ولسوالی‌ها، دهقانان از طریق نمونه‌های عملی با فواید این روش جدید آشنا خواهند شد تا بتوانند با مقدار کم آب، زمین بیشتری را آبیاری کنند. او همکاری ریاست زراعت را حیاتی دانست و تعهد کرد که تلاش‌هایش را سرعت خواهد بخشید.
قابل یادآوری است که شرکت خصوصی انجنیر محیب‌الله هوتک تاکنون در حدود ۵۰۰ جریب زمین در کندهار سیستم قطره‌ای را تطبیق کرده و در تلاش است تا با همکاری ریاست زراعت این ابتکار را به دهقانان دیگر مناطق نیز گسترش دهد.

خبرهای تازه

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

تأکید وزارت زراعت بر هماهنگی، شفافیت و کیفیت در تطبیق پروژه‌های انکشافی

نشستی به ریاست مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و با حضور رؤسا، مشاوران بخش آبیاری و منابع طبیعی و مسئولان مؤسسه افغان اید برگزار شد.
در این. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

بازگشت به خبرها