۴۰ گل‌خانه‌ی بزرگ در فراه ساخته شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۱۳ - ۱۵:۱
۴۰ گل‌خانه‌ی بزرگ در فراه ساخته شد


۱۳ عقرب ۱۳۹۹
وزارت زراعت، از طریق یکی از پروژه‌هایش در ولسوالی‌های پشت‌رود و خاک سفید ولایت فراه ۴۰ گل‌خانه بزرگ را برای دهقانان محل ایجاد کرد. هر یک از این گل‌خانه‌ها در محدوده‌ی ۳۰۱ متر مربع زمین ساخته شده است.
وزارت زراعت از طریق این پروژه، هم‌زمان با تکمیل کردن کار ساخت این گل‌خانه‌ها، ۲۲ وسیله‌ی کاشت و برداشت حاصلات گل‌خانه‌ای را نیز به مستفیدشونده‌گان جدید توزیع کرد.
این بسته‌های کمکی، شامل تخته‌ی سولر «600Watt»، واترپمپ سولری، تخم‌های اصلاح‌شده، دواپاش، سبدهای جمع‌آوری حاصلات گل‌خانه‌ای، کودهای کیمیایی و حیوانی، کراچی و پلاستیک است.
تا اکنون وزارت زراعت از طریق این پروژه در مجموع، در ولسوالی‌های پشت‌رود و خاک سفید، ۲۰۵ گل‌خانه برای دهقانان ساخته است.
هدف از ساخت این گل‌خانه‌ها، ترویج محصولات با ارزش زراعتی، بلند بردن سطح دانش دهاقین، برداشت حاصل بیش‌تر از زمین کمتر، و پرورش محصولات گل‌خانه‌ای در سه فصل در یک سال می‌باشد تا دهقانان با کشت حلال درآمد کسب کنند و از کشت‌های حرام بپرهیزند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS