۳۷۹ ذخیره‌گاه پیاز و کچالو در ننگرهار به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۹/۹ - ۱۵:۰
۳۷۹ ذخیره‌گاه پیاز و کچالو در ننگرهار به بهره‌برداری سپرده شد

۹ قوس ۱۳۹۹
ساختمان ۳۷۹ ذخیره‌گاه پیاز و کچالو در ولایت ننگرهار، با حضور حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی به بهره‌برداری سپرده شد. این ذخیره‌خانه‌ها در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی ساخته شده است.
حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت که در سفرش به ولایت ننگرهار، این ذخیره‌خانه‌ها را رسماً به بهره‌برداری سپرد، می‌گوید که در کل کشور حدود ۱۲ هزار پروژه در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی در حال تطبیق است و ننگرهار، اولین ولایتی است که این طرح را به صورت کامل تکمیل کرده است.
معین آبیاری و منابع طبیعی می‌گوید که در ساخت ۳۷۹ ذخیره‌گاه پیاز و کچالو در ولایت ننگرهار، ۱۳۹ میلیون افغانی هزینه شده است.
آقای غفوری از همکاری متنفذان و شوراهای انکشافی در عملی‌سازی این پروژه‌ها تشکر کرد و گفت که سال آینده هم این برنامه برای حمایت از دهقانان و باغداران تطبیق می‌شود.
معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت هم‌چنان از شوراهایی که مستفیدشونده‌گان را معرفی می‌کنند، خواست که سال آینده نیز این پروژه را همکاری کنند تا به شکل بهتر تطبیق شود.
در همین حال، ضیاءالحق امرخیل، والی ولایت ننگرهار، از وزارت زراعت به خاطر ساخت این زیربناها برای دهقانان تشکر کرد و گفت که ذخیره‌خانه‌های مناسب برای دهقانان در ۱۴ ولسوالی ولایت ننگرهار ساخته شده است. آقای امرخیل یادآور شد که سال قبل، حاصلات پیاز به کشور همسایه می‌رفت و دوباره در وقتی که کمبود در بازار افغانستان حس می‌شد، به افغانستان وارد می‌گردید. آقای امرخیل گفت که امسال این مشکل برطرف شده و دهقانان خودشان محصولات‌شان را تا زمان نیاز بیش‌تر بازار، نگه داری می‌کنند. والی ننگرهار افزود که ذخیره‌گاه‌های پیاز، در جاهایی ساخته شده است که تولید پیاز بیش‌تر و نیاز به نگهداری آن بلند بوده است.
طرح مدیریت محصولات زراعتی شامل ساخت هزاران ذخیره‌خانه‌های پیاز و کچالو، کشمش‌خانه‌ها، سردخانه‌های صفرانرژی مدل سارک برای نگهداری سیب و انار و توزیع ماشین‌های خشک‌کننده‌ی میوه است که در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و مرحله‌ی اول آن به زودی تکمیل می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS