۱۵ ذخیره‌گاه پیاز در نیمروز به بهره‌برداری رسید

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۹/۹ - ۱۵:۱۲
۱۵ ذخیره‌گاه پیاز در نیمروز به بهره‌برداری رسید


۹  قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت نیمروز می‌گوید که شماری از ذخیره‌گاه‌های پیاز که در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی در این ولایت ساخته می‌شد، به بهره‌برداری سپرده شده است و ذخیره‌گاه‌های باقی‌مانده نیز در آستانه‌ی تکمیل شدن قرار دارد.
در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی، به منظور کاهش مشکلات در مدیریت محصولات زراعتی، ۳۵ ساختمان برای دهقانان ولایت نیمروز ساخته می‌شود. از میان این ۳۵ ساختمان، ۱۵ ساختمان ساخت ذخیره‌گاه‌های پیاز و ۲۰ ساختمان دیگر کشمش‌خانه است. کار تمامی ذخیره‌خانه‌های پیاز تکمیل گردیده است و به زودی سایر کارهای این پروژه در نیمروز تکمیل می‌گردد. هر یک از این ذخیره‌گاه‌ها ظرفیت نگهداری ۱۲ تُن پیاز را دارد. با استفاده از این ذخیره‌خانه‌ها حدود ۱۸۰ تن پیاز نیمروز از فاسد شدن نجات می‌یابد تا در موقع نیاز بازار، به بهای مناسب فروخته شود.
هزینه‌ی عملی‌سازی این پروژه‌ها ۱۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۸۶۰ افغانی است که تنها ۱۰ درصد آن را دهقانان مستفیدشونده و ۹۰ درصد دیگر را وزارت زراعت می‌پردازد.
این پروژه‌ها به منظور رشد درآمد دهقانان عملی می‌شود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۱۶
Background image

برای ۸٠ مالدار در ولسوالی چهاردره ولایت کندز مواد خوراکه حیوانی توزیع شد

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز با همکاری دفتر کمیته هالند برای ۸٠ تن از مالدارن واجد شرایط ولسوالی چهاردره ولایت کندز خوراکه حیوانی توزیع کرد.
این مواد خوراکه در حضور داشت. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۱۵
Background image

برای ۳۱ تن از مالداران ولسوالی زنده جان ولایت هرات بُز شیری توزیع شد

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات با همکاری موسسه پاملرنه برای ۳۱ فامیل مالدار در ولسوالی زنده جان ولایت هرات بُز شیری توزیع کرد.
بُز های شیری در حضور داشت نماینده ریاست‌های. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۹:۲
Background image

تلاش برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری بلگ لیگ در ولایت پنجشیر

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پنجشیر در قریه سنگانه و بهارک از مربوطات مرکز ولایت بالای ۱۸۶ راس گاو واکسین بلگ لیگ را تطبیق نمود.
چندی قبل علایمی از این بیماری در این دو قریه. . .

BACK TO NEWS