۱۴۳ ذخیره‌گاه پیاز و کچالو در میدان‌وردک به هزینه‌ی ۸۳ میلیون افغانی به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۹/۸ - ۱۶:۵۱
کندهار کې د انارو ۵۲ سړې خونې جوړیږي


۸ قوس ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی، توسط پروژه‌ی انکشاف زنجیره‌ی ارزش باغداری «HVCDSP»، کار ساخت ۱۴۳ ذخیره‌گاه کچالو و پیاز را در ولایت میدان‌وردک به پایان رسانید. بهره‌برداری از این ساختمان‌ها توسط دهقانان آغاز شده است.
این ساختمان‌ها برای دهقانان در میدان‌شهر مرکز و ولسوالی‌های سیدآباد، بندچک، جلریز، نرخ و دایمیرداد میدان‌وردک ساخته شده است.
از میان ۱۴۳ ذخیره‌گاه، ۳۵ ذخیره‌گاه برای پیاز و ۱۰۸ ذخیره‌گاه دیگر برای نگهداری کچالو ساخته شده است.
دهقانان مستفیدشونده در حال حاضر می‌توانند یک بخش کلان از تولیدات‌شان را در این ذخیره‌گاه‌ها نگه بدارند و در مواقعی که بازار نیاز بیش‌تر داشت، بفروشند.
مجموع هزینه برای ساخت این ذخیره‌گاه‌ها ۸۳ میلیون افغانی است که ۸۰ درصد آن را وزارت زراعت و تنها ۲۰ درصد را دهقانان مستفیدشونده پرداخته‌اند.
هر یک از این ذخیره‌گاه‌ها حدود ۱۲ تُن محصول زراعتی را می‌تواند ذخیره و نگهداری کند.
افزایش درآمد دهقانان و ثابت نگه داشتن نسبی بهای محصولات زراعتی در بازار، از اثرات مثبت بهره‌برداری از این ذخیره‌خانه‌ها است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۰
Background image

تطبیق کمپاین مبارزه علیه ملخ در ولسوالی شولگره ولایت بلخ 

کارمندان فنی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کمپاین مبارزه علیه ملخ را در چندین منطقه ولسوالی شولگره ولایت بلخ تطبیق نمودند.
قریه‌جات کابل قشلاق، بهرام گورعلیا، شورچه، ازبیکیه و دلان اقچه. . .

BACK TO NEWS